Inlägg från: Anonym (Misandri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Misandri)

Varför finns det så många idiotmän?

solstickan2 skrev 2020-04-15 23:01:52 följande:

Varför? Det är ju kvinnor som uppfostrar dem?

Samband?
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Bra fråga!) skrev 2020-04-16 02:05:38 följande:

Jag undrar detsamma. Skrämmande utveckling. Läste om brottsutredarna som handhar sexbrott .

Följer spänt tråden! Skulle vara intressant att höra vad speciellt andra sk snälla empatiska män anser om detta, varför vissa (väldigt många män) blir så fruktansvärt farliga?

www.dn.se/sthlm/polisens-barnporrgrupp-sexualbrotten-blir-allt-grovre/

Det beror till största på de kvinnliga röstarna, paradoxalt nog.
  • Anonym (Misandri)
    solstickan2 skrev 2020-04-16 20:51:09 följande:

Tråden handlar om IDIOTMÄN och inte om idiotkvinnor. Håll er till ämnet!

Fel, tråden handlade om idiotmän, men handlar numera om idioter av båda könen. Är inte det betydigt mer politiskt korrekt? Du vet genusneutralt etc.
  • Anonym (Misandri)
    solstickan2 skrev 2020-04-16 21:12:33 följande:
    Fast tror du att det handlar om de kriminella svinen ? Nej, det handlar om ALLMÄNHETENS RÄTT att slippa riskera att drabbas av dem. Tänk till lite. Det är ju sjukt att folk sitter och ömkar brottslingar istället för brottsoffrena. Det är fullständigt S-J-U-K-T. Nån gång måste väl människor ha lite vett i skallen och sluta dalta så förbannat med dem. BRY DIG OM DEM SOM DRABBAS ISTÄLLET FÖR ATT BRY DIG OM SVINEN SOM UTSÄTTER DEM. De åker in några år och kommer snart ut igen och fortsätter skada folk... Hur f-n kan man sitta och värdera hemska brottslingars liv och bekvämlighet framför allmänhetens? Noll sympati för såna svin skall råda
    Det enklaste sättet att snabbt få ner antalet våldsbrott och våldtäkter är att utvisa samtliga utländska medborgare redan vid första domen.

Enligt UG är över 70% av de dömda brottslingarna födda utomlands. Enligt Expressen är över 10% av de som dömts för gruppvåldtäkt utländska medborgare med tidigare dom i Sverige.
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-17 09:27:48 följande:
     Om vi vill minska brottsligheten måste vi ju ha en åtgärd som gör att folk slutar begå brott, eller hur? Den åtgärden är INTE fängelse.
    Enklaste åtgärden är utvisning av dömda utländska medborgare. Minskar definitivt brottsligheten.
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-17 11:10:47 följande:
    Nej, det flyttar den bara nån annanstans.
    Jag vet inte varför du tycker att just Sveriga ska ta emot brottslingar från diverse andra länder. Har vi inte nog med egna brottslingar?
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-17 13:36:17 följande:
    Var har jag sagt det?
    Det var lätt att få uppfattningen att du anser att utvisning av brottslingar endast flyttar problemet - och därmed ingen lösning. Men du menade kanske någpt annat?

Hur som helst finns det diverse studier som visar att ett klart mansöverskott i befolkningen innebär ökat antal våldtäkter. Något vi ser konsekvenserna av.

Dssutom skulle jag nog tro att risk för utvisning avskräcker betydligt mer än risken för fängelsestraff. Det senare ses snarare som merit i vissa kretsar.
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-20 11:03:39 följande:
    Det var det jag menade. Utvisning innebär ju att personen redan är här. Det är svårt att utvisa någon innan de kommit hit. Så jag ser inte relevansen i frågan om jag anser att Sverige ska ta emot brottslingar?

Hela problemet är att man tror att utvisning löser problemet. Det gör det inte. Det bara flyttar det. Föreslår man utvisning som lösning på våldtäktsbrott så innebär det att man skiter i kvinnor som inte är svenska. I praktiken. Vilket är rätt osmakligt.
    Svarar du utan att läsa?

Ett samhälle med påtaglig manligt överskott i befolkningen har fler våldtäkter. Flyttar det hit mest män orsakar det alltså våldtäkter. Dessa män kan komma från platser utan mansöverskott.
  • Anonym (Misandri)
    Mimosa86 skrev 2020-04-20 15:33:14 följande:
     Ibland är det tyvärr det enda som funkar att en brorsa uppfostrar en annan brorsa. För de lyssnar tyvärr inte på oss tjejer. Här behöver alla fina och bra män visa sig, ta ställning och agera när en nära vän eller helt främmande person beter sig illa eller utrycker sig horribelt om en annan människa.
    Dessa broschor lyssnar inte på oss heller... Och jag vägrar ta ansvar för dem, jag har inget med dem att göra.

Däremot skulle jag hypotetiskt sett kunna säga till en vän som beter sig illa. Men nu umgås jag inte med idioter, så det behövs aldrig.
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-20 16:16:08 följande:
    Vilket inte är relevant eftersom vi inte har ett påtagligt manligt överskott.
    På sina inte så mycket, på andra ställen mer:

"Det bor cirka 1?300 ensamkommande ungdomar i Uppsala. Det gör att var sjätte person i åldern 15?17 år i Uppsala kommun är en ensamkommande."

"Totalt bor alltså cirka 1?300 ensamkommande i Uppsala just nu. De allra flesta är 15-17 år och 90 procent är pojkar, majoriteten är från Afghanistan. Antalet svenska ungdomar i åldern 15-17 i Uppsala är cirka 6?000, enligt Statistiska centralbyrån. Grovt räknat innebär det att var sjätte ungdom i 15-17-årsåldern i Uppsala i dag är en ensamkommande flykting."

Med andra ord 3,5 män på 2,5 tjejer i åldersgruppen (lätt avrundat). Det är ett påtagligt överskott - och det har gett alldeles för mycket konsekvenser.

Källa: https://www.unt.se/nyheter/uppsala/sa-manga-ensamkommande-finns-i-uppsala-4223997.aspx
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Jo) skrev 2020-04-20 19:48:10 följande:
    Du får väl tycka vad som helst om mig, faktumet återstår att männen begår majoriteten av sexuellbrott.

Om vi hade inte haft lagar och polisen så hade antalet våldtäcktsmän skjutit i höjd, man ser ju oftast det i krig, då visar mannen sitt riktiga ansikte, då vet han att han oftast kommer undan med sina brott. Du behöver bara läsa om hur sovjetiska soldater våldförde sig på tyska kvinnor och barn, och oftast i grupp, spelade ingen roll om offret var 8 eller 80.
    Du kan inte jämföra krig med normalsituationen. Krig är en extrem situation där människor inte visar sitt rätta jag. Snarare visar de sitt sämsta lag - eller ännu värre.

Dock uppmuntras våldtäkt ibland för att bryta ner civilbefolkningen.
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Jo) skrev 2020-04-20 20:29:19 följande:
    Jo, krig är ett bra exempel, för att det visar vad som skulle hända om vi inte höll männen i shack med straff och våld.
    Suck...
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Män och kvinnor funkar olika) skrev 2020-04-21 02:17:40 följande:
    Och se till att männen inte får jobba med barn, funktionsförhindrade eller andra utsatta individer etc. 
    Det är snarare ett problem att för få män jobbar där. Pojkar behöver manliga förebilder får att själva bli bra män.

Att bara ha kvinnor i dessa positioner skapar de män som du inte tycker om.
  • Anonym (Misandri)
    In 2013, the American Centers for Disease Control and Prevention (CDC) found that from a sample of 16,000 U.S. adults, 26% of homosexual men, 37.3% of bisexual men, and 29% of heterosexual men had been a victim of IPV, compared to 43.8% of lesbians, 61.1% of bisexual women and 35% of heterosexual women.

En kvinna lever alltså tryggare med en man än med en kvinna.

En man lever också tryggare med en man än med en kvinna.
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (...) skrev 2020-04-22 23:30:48 följande:
    Du glömde ange källan. Dessutom förstår jag inte vad du vill säga med detta eller vad människors läggning har med detta att göra.

Menar du att heterosexuella män inte kan våldta homosexuella och bisexuella kvinnor, eller bisexuella eller homosexuella män?

Jag ställer mig ytterst tveksam till denna text som inte ens har en källa att referera till. Källan känns ytterst oseriös den också, om den nu finns.
    www.thetaskforce.org/bisexual-women-have-increased-risk-of-intimate-partner-violence-new-cdc-data-shows/

Jag ville påpeka att kvinnor inte är så oskyldiga som ni försöker få det att framstå, samt att alla män inte är de monster ni påstår.

35% av heterosexuella kvinnor har drabbats av partnervåld.

29% av heterosexuella män har drabbats av partnervåld.

Inte så stor skillnad.
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (...) skrev 2020-04-22 23:46:59 följande:
    För det första refererar du till en källa som ser ut att vara en personlig blogg, vilket inte är en säker källa. Du borde kanske läsa på om källkritik.

Och texten handlar om "PSYKISK våldtäkt" som de valt att kalla det. Alltså när man gör illa någon psykiskt, inte det vi normalt brukar kalla för våldtäkt.

Det är en ENORM skillnad på att säga elaka eller sexuella ord, jämfört med att faktiskt fysiskt våldta någon på riktigt.
    Jag har inte sett att du länkat till någon källa alls, förutom till några enstaka fall.

Varför ställer du högre kvar på mig än vad du själv åstadkommer?
Svar på tråden Varför finns det så många idiotmän?