• elliss

Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

Som frågan lyder undrar jag vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

Ställer frågan då jag är intresserad av svaren, men också då jag har en vän som är med i olika dejting appar, men säger att han aldrig får "napp". Han säger att alla kvinnor ställer omöjliga eller för höga krav, att ingen visar intresse för honom pga av hans yrke, kanske utseende etc. Har försökt förklara att det nog inte handlar om det, utan annat kanske. Att folk inte är så ytliga och pengar kåta som han tror. Men.. har jag RÄTT eller FEL? 

Tacksam för svar av både män och kvinnor, är intressant hur båda könen svarar :)

• Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?
  • elliss
    Anonym (Em) skrev 2020-04-14 13:31:14 följande:

Kvinna, 27 år.

1. Utseendet.

2. Arbete.

3. Sunda värderingar.

4. Boendet.

5. Charmig

Tack för ditt svar. Räcker det med att hen har ett arbete eller är er viktigt med hur hög lönen är? Det är så att ni vän kör vaktmästare och upplever att ingen verkar vara intresserad av honom pga det. Sedan har jag försökt att hjälpa honom med hans utseende. Men han verkar vara n sån "man kan inte lära gamla hundar att sitta" typ tyvärr..
  • elliss
    Anonym (Kvinna 50) skrev 2020-04-14 14:33:30 följande:

Att jag blir attraherad är nummer 1! Då skiter jag ofta i annat. Men för att bli attraherad behövs ett visst utseende och personlighet. Att man kan kommunicera, känner nyfikenhet på varandra, att han kan locka mig sexuellt och vara tillgänglig, följa upp och ta initiativ.

Utseende

Intellekt

Tillgänglighet (inte vara rädd för känslor)

Humor

Lyhörd älskare

och empati!

Jag tycker också att intellekt är viktigt. Det är nästan omöjligt att känna attraktion när man märker att personen (attraheras av både män och kvinnor så jag säger personen eller denne/hen) inte har ett intellekt.
  • elliss
    Anonym (Kvinna 50) skrev 2020-04-14 14:37:40 följande:

Skiter friskt i pengar och status så länge killen kan försörja sig själv och brinner för något. Fast han ska lukta gott och vara hygieniskt och mån om kläder och hur han framställer sig själv. Där får han gärna se lite exklusiv ut. Absolut inte kostym men en bra stil som sticker ut!

Det är här det uppstår problem för min vän. Jag har otaliga gånger försökt att hjälpa honom. Att uppmuntra till att köpa lite nya kläder. Han gick igenom en skilsmässa för 1 år sen. Kvinnan (som jag känner) skilde sig från honom pga olika saker. 2 allvarligare och övriga saker som hon också känt inte fungerat. Bla sexlivet, där hon behöver ställa upp på det mesta men dör han inte velat ge tillbaka. Ex. Oralsex. Vidare hjälpte han aldrig till hemma etc. När de väl var skilda så försökte jag peppa honom. Han sa att han ville ha tillbaks sin ex-fru och lovade att ändra på sig. Visa mer hänsyn för hennes sexuella behov, bli bättre på att utvecklas och vara mer mån om utseendet etc. Men det var redan försent. Nu strax mer än 1 år sedan vill han börja dejta. Men det fungerar inte bra för honom. Han påstår att det är för att de ställer för höga krav på ekonomi etc. Medan jag ärligt sagt att jag inte köper det. Inte fullt ut. Han behöver verkligen fräscha till sig. Men inget jag säger får han att fatta. Jag börjar ge upp på honom. Han är strax över 40 år gammal men beter sig som en "gammal hund som inte kan lära sig att sitta".
  • elliss
    PH76 skrev 2020-04-14 15:14:58 följande:

Man 44år.

Utan speciell ordning:

- Intelligens

- Utseende

- Social/utåtriktad & Nyfiken

- Utbildad & bildad

- God ekonomi

Håller med, speciellt intelligent och att man har ett intellektuellt utbyte mellan varandra. Väldigt sexigt! Nyfiken är verkligen ett prio även för mig. Någon som är nyfiken på livet och som vågar prova på olika saker. Inte som är fast i att det ska vara som det alltid varit-typen. Så tråkigt!
  • elliss
    Anonym (Oj...) skrev 2020-04-14 15:15:56 följande:

Svårt...

1. Hygien.

2. Vettiga värderingar. Till exempel ta ansvar om man råkar göra någon på smällen, inte tycka det är coolt att slåss, ha en bra människosyn, vara okej med att kvinnan tjänar mer etc.

3. Inte vara "bondig". Alltså till exempel att ha jeans på begravning, dra skämt om att kvinnor inte kan köra bil, använda "bög" som skällsord, dricka hembränt, röka under fläkten, gå runt och fisa.

4. Vara kramig och mysig. Jag gillar fysisk kontakt.

5. Kunna tillfredsställa sexuellt.

Jag blir fortfarande lika förvånad över att det finns människor därute som är (trots en normal ekonomi och mår fysiskt och psykiskt ok/bra) så hemskt ovårdade??! Alltså vad finns det för ursäkter att inte t.ex tvätta händerna när man kommit hem, att inte duscha, inte borsta tänderna, att sova med snus under läppen (bland det vidrigaste som finns), ta på sig smutsiga kläder som luktar svett och att inte städa sitt egna hem?

Nr 3 var ju rolig! Men tyvärr finns de också. De slutar med att ta hem en stackars thailändska till Sverige. Men som tur så inser även hon att det finns bättre äpplen.
Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?