Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?
Man 44år.
Utan speciell ordning:
- Intelligens
- Utseende
- Social/utåtriktad & Nyfiken
- Utbildad & bildad
- God ekonomi
Man 44år.
Utan speciell ordning:
- Intelligens
- Utseende
- Social/utåtriktad & Nyfiken
- Utbildad & bildad
- God ekonomi
Din kompis har tyvärr rätt dom flesta kvinnor är rätt så statusfixerade. Dom flesta som skriver en profil har krav på bra jobb och liknande. Dejtingsidor är i alla fall så dom flesta där har krav på att man har pengar och att man är ambitiös och vill uppåt. Det är sällan populärt att man jobbar för att leva och att jobbet bara är för att kunna göra det man vill.
Men är det så underligt? Nu är jag inomhus för sig man och redan gift, men skulle jag ut på marknaden igen så skulle ett krav absolut vara en oinloggade välordnad ekonomi med lite utrymme. Det handlar inte om att jag vill att hon ska betalande mig mer att vi ska kunna resa och hitta på saker utan att jag ska betala för henne.
Sen om man i framtiden skulle flytta ihop så skulle det bli än mer märkbart det detta som sätter ribban för var och hur man kan bo (betydligt så i någon av de större städerna).
För mig kvittar det så länge jag gillar annat med kvinnan. Visst det får inte vara någon med jätteskulder som i lyxfällan. Men att hon skulle tex ha låg inkomst, vara arbetslös eller sjukskriven skulle inte spela någon som helst roll om det vore någon jag gillade. Visst man kanske inte kan fara på lyxsemester men det är jag intresserad av i vilket fall tycker äventyr är roligare och du anar inte vad mycket man kan göra med lite pengar. Har hellre en tjej med låginkomst som jag kan ha kul med än en kall affärskvinna som jag knappt ser. Det är där ofta män skiljer sig från kvinnor åtminstone på dejtingsidor och det är därför det är rätt svårt att hitta någon där om man själv är antistatus för jag pallar inte att leva med statusmänniskor.