Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?
1. Personlig attraktion (dvs vi "klickar". Jag har bara blivit tillsammans med killar jag först varit vän med ett tag och jag känner en tydlig samhörighet med)
2. Hygien (män med smutsiga kläder, händer, och även då ovårdat hår, oklippta naglar, och val av kläder/opassande kläder gör mig direkt ointresserad)
3. Grundvärderingar (går ihop med nr 1. För mig viktigt att en man är jämställd i sin grundsyn. Alla människors lika värde och respekt för djur/natur)
4. Humor (jag vill ha ett liv där vi skrattar tillsammans och känner glädje av varandra, vilket jag tycker "rätt" /samma humor kan ge)
5. "Självgående" (dvs klarar sig själv även om han vill vara med mig. Han har jobb (perioder av arbetslöshet kan ingen rå för, klart det är ok. Men man ska ha ett driv att vilja försörja sig själv igen), vänner, tar hand om hem, aktiviteter, intressen. Jag vill inte ha en man som jag måste passa upp eller dra igång för att saker ska göras.)
Som tur är uppfyller min man alla dessa egenskaper plus flera till som jag tycker är viktiga.