• S23

Potträning 2åring naken, börja med byxor röd i rumpan bakslag

Testa löst sittande byxor. Det sitter i barns muskelminne. Alltså när du sätter på trosor eller något som sitter åt så liknar det känsla av blöja och sitter i barnets muskelminne att det är okej att kissa då. Behöver vänjas bort. För

Barn som blivit babypottade. Alltså portade från födsel. Kan det vara tvärt om. I deras muskelminne är det inprogrammerat att kissa när man det är fritt runt omkring. Så för ett babypottat barn sker ofta fler olyckor när de är nakna än med underkläder och byxor på

• S23
    Magdaaa skrev 2020-04-13 20:58:57 följande:

Tack för svar!

Ja precis ska prova byxor igen nu när ni två st skrivit att det är bäst. Är bara rädd att göra nåt fel så hon blir stressad eller kanske går och håller sig för länge.

Ni som tränat så hur gör ni när ni ska ut med tex täckbyxor och liknande när vi inte har kommit längre än såhär?ibland känns det som hon blir förvirrad av att ta på blöjan när vi ska ut eller åka bil tex men jag vet inte riktigt hur man ska göra för då blir de olyckor ute.. å vi måste gå in och allt känns då negativt på nåt vis:/

Har du läst boken, blöjfri på tre dagar?, tror du kan få svar på mycket frågor där.

Nu är min dotter bara 14 månader. Men blöjfri på dagen. Vissa dagar sker en olycka eller två, men oftast inte. Hon började säga till att hon skulle kissa vid 13 månader. Vi har babypottat och använt betingningslud som hon nu använder sig av. När hon gjorde det plockade vi helt enkelt bara bort blöjan, vi körde dock aldrig helt naket utan lösa byxor då vi har kallt inne, och tog henne bara på toaletten när hon själv sade till. Tog ungefär en vecka innan hon var ganska pålitlig.

Nu har vi inte varit iväg med än en gång med bil. Men då körde vi blöja. Är vi utomhus så kör vi utan blöja och har med en potta ut då hon inte vill kissa i buske ännu.

Mitt råd är att våga utmana. Det värsta som händer är blöta kläder och att man får gå in och byta!
Svar på tråden Potträning 2åring naken, börja med byxor röd i rumpan bakslag