• Kusinen

Hur lång tid skall man ge sin partner att börja närma sig mitt barn?

Har ni pratat igenom detta och är överens om att ni så småningom ska leva som en familj? Detär något som ni båda vill?

I så fall tänker jag att ni behövee göra en plan. För även om man vill ta det försiktigt så måste man ju göra något om man vill komma framåt. Kanske bestämma att ni tillsammans träffas en dag per vecka på dina barnveckor så att de får lära känna varandra. Efter ett tag ettpar dagar per vecka osv.

• Kusinen
    LillyL skrev 2020-04-11 22:24:21 följande:

Ja, jag tror att det är en stor rädsla för honom, han har själv sagt att han är rädd för att hon inte skall tycka om honom och att han inte vet hur han skall göra. Jag har flera gånger pratat med honom och berättat att det får ta tid, att det kan komma bakslag men att det är okej för det tar tid att lära känna en ny person och att jag inte kommer tycka sämre om honom.

Jag vet inte hur mycket jag ska trycka på, jag vill att det ska komma spontant från honom. 

Varför måste det komma spontantfrån honom. Är det inte bättre att du talar om hur du vill ha det så får han ta ställning till det. Är nog enklare att det är du som kommer med förslag på konkreta upplägg då det är du som är förälder och har bäst koll på vad som är bäst för barnet.
Svar på tråden Hur lång tid skall man ge sin partner att börja närma sig mitt barn?