Ni som blev slagen av pappa
Jag själv växte upp med en relativt våldsam och arg pappa. Han misshandlade mig aldrig, men hans sätt att bestraffa mig och försöka lära mig var ibland med våld.
Mitt första minne som jag kan komma på nu är då jag hade duschat och inte lyckades få på mig kalsongerna ordentligt så blev min pappa från ingenstans väldigt arg och slog mig i bakhuvudet och mer eller mindre dumförklarade mig.
Ibland var det som att det bara slog slint för honom och hans sätt att ta ut sin ilska var att slå/skrika på mig eller mamma, har inte ett enda bra minne av min pappa från min barndom utan först vid 15 års ålder började det dyka upp något enstaka minne som är bra.
När jag tänker på min uppväxt så inser jag ganska snabbt att jag har alltid varit rädd för min pappa. Trots att han flyttade långt bort då dom separerade då jag ändå var ganska ung så brukade jag alltid böna och be mamma att inte berätta för pappa då jag gjort något dumt, även fast han omöjligen skulle kunna göra något åt saken mer än att skrika över telefonen.
Men trots detta så är han den personen jag söker mig till då jag är nere. Jag kan prata med mamma men av någon anledning så får jag hellre råd av honom för hans standardsvar är "det blir bättre" varken mer eller mindre. Men jag kan inte förstå hur det kommer sig egentligen, varför är just han den personen jag vill ha råd av och varför hatar jag honom inte? Jag har en massa känslor som man skulle kunna beskriva som hatiska känslor men känner inte att jag hatar honom på djupet.
Är det någon som känner igen sig i detta och hur har eran våldsamma pappa påverkat ert liv?