• Liwslust

Fråga till porrtittande män.

Jag tror att mycket av kvinnors rädsla för mäns porrtittande beror på att det är stor skillnad i hur vi kvinnor fantiserar jämfört med hur män fantiserar. Såklart tror vi ju att män tänker som vi och då är det lätt hänt att vi blir lite skrämda. För faktum är att vi kvinnor i betydligt högre grad fantiserar oss bort ifrån verkligheten och vår partner när vi fantiserar. Mäns fantasier däremot är i väldigt hög grad kopplat till verkligheten och involverar deras partner om de har någon. 

Jag gjorde en liten undersökning om just detta på min blogg och då visade det sig att ca 85% av alla män fantiserar om sin partner när de fantiserar (vilket de gör när de tittar på porr). Av kvinnorna så var det bara 45% som uppgav att deras partner i regel är med i deras fantasier.

Du skrev ju själv i tråden att du helst tittade på lesbisk porr när du väl tittar på porr och det antar jag innebär att din partner inte är med i dina fantasier då? :) ...Du säger att din man mest tittar på yngre tjejer när han tittar på porr. Men kanske är det så som han ser dig eller minns dig och fantiserar tillbaka? 

Det är också så att det är en ganska stor skillnad i hur våra fantasier är kopplade till verkligheten. 95% av männen uppger att deras fantasier har koppling till verkligheten. Motsvarande procentsats bland kvinnor är ca 60%.
    Vill ni läsa om hela undersökning så hittar ni den här:
    https://blogg.amelia.se/liwslust/tydlig-skillnad/

I mitt fall så sa alltid min man att han fantiserade om att det var mig han såg i porren han tittade på. Jag trodde honom inte men tyckte väl ändå det var lite gulligt sagt. Men med åren har jag förstått att det faktiskt var (och är) så som han säger. 

Visst finns det alltid undantag, men i regel så tror jag faktiskt inte vi kvinnor behöver bekymra oss för männens porrtittande. Det kan faktiskt vara så att det faktiskt ökar sexlusten. Och vill ni få lite hetare sexliv så rekommenderar jag att ni pratar om era fantasier. Men undvik att ifrågasätta varandras fantasier. Får då blir det knäpptyst och det tror jag är döden för sexlivet. 

Läs gärna min lustblogg "Liws lust" - www.liwslust.se
Svar på tråden Fråga till porrtittande män.