Inlägg från: Milissis |Visa alla inlägg
  • Milissis

Fråga till storstadsborna - vad ska ni göra i Påsk

brallison skrev 2020-04-10 17:57:51 följande:

De antar att det behövs 60% av befolkningen. Största problemet är att ingen vet hur länge man är immun (dvs coronavirus som vilket förkylningsvirus som helst kan mutera (kanske gör redan nu), dvs det kan vara t o m så att man kan aldrig uppnå flockimmunitet. Hur löser vi det?

Det är väl inget man antar utan nåt som räknas ut utifråbb smittalet. Sp säg att smittaletär 2.3 då kommer smitran väl avta när ca 4.3 miljoner är immuna. Från 4.3 är det 5.7 nilj jvat till tio miljoner då smittalet blir noll. Sp anatörmässigt räknat kommer det börja självdö när smuttalet är under ett dvs hmnör 4.3 mikkj plus 2.65 mil vs nör 6.85 milj är immuna om de har rätt i att deflesta saknar symptom så är smittaket hlfre och dp jrövs en störrw andel smitrade flr att det ska självdö
  • Milissis
    Anonym (Allvarligt) skrev 2020-04-11 02:47:48 följande:

Kan du skriva om ditt inlägg utan alla stavfel... Antar du skriver på mobilen för det är så det ser ut iallafall. Men med så mycket fel är det jättesvårt att förstå hela texten... Det är främst sista meningen som jag inte helt förstår vad du menar...

Flåt. Jag menade i sista meningen att i det fall en stor del är smittade utan att veta det och utan symptom , dvs en mörk massa, så betyder det att smitt-talet är högre än 2,3 kanske till och med avsevärt högre. I sådant fall kommer en större andel behöva smittas än annars för att smittalet ska närma sig 1. Det kan vara oroväckande i det fall immuniteten är mycket kortvarig. Eftersom man då får svårt att nå ettan
  • Milissis
    Anonym (Allvarligt) skrev 2020-04-11 02:47:48 följande:

Kan du skriva om ditt inlägg utan alla stavfel... Antar du skriver på mobilen för det är så det ser ut iallafall. Men med så mycket fel är det jättesvårt att förstå hela texten... Det är främst sista meningen som jag inte helt förstår vad du menar...

Flåt. Jag menade i sista meningen att i det fall en stor del är smittade utan att veta det och utan symptom , dvs en mörk massa, så betyder det att smitt-talet är högre än 2,3 kanske till och med avsevärt högre. I sådant fall kommer en större andel behöva smittas än annars för att smittalet ska närma sig 1. Det kan vara oroväckande i det fall immuniteten är mycket kortvarig. Eftersom man då får svårt att nå ettan
Svar på tråden Fråga till storstadsborna - vad ska ni göra i Påsk