• Magda11

Fick ni symptom innan BIM?

Hej!

Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?

• Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?
  • Magda11
    Magda11 skrev 2020-04-06 20:20:08 följande:

Hej!

Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?

Åh, nu glömde jag klicka i att man kan svara anonymt...
  • Magda11
    Ela90 skrev 2020-04-06 20:28:42 följande:

Nej hade inga symptom, tog grav test på beräknad mens dag och plussade

Daphodil skrev 2020-04-06 20:43:18 följande:

Två gånger av tre har jag haft mensvärk kvällstid och trötthet innan BIM. Denna tredje gång hade jag inga symtom, förutom möjligtvis frusenhet.

Jag är bara jag skrev 2020-04-06 20:52:30 följande:

Gravid 6 ggr och inga direkta symptom före v.5.

Åh, nu fick jag lite hopp!

Tror ni på att man kan känna när ägget fäster? På ÄL+5 kände jag en känsla jag aldrig känt förut nämligen. Som ett nålstick i livmodern och har funderar sedan dess om det kan ha varit det jag kände.

Har läst att många tycker sig ha känt av det, medan forskare osv säger att man inte kan det. Vet inte vad jag ska tro...
  • Magda11
    Ela90 skrev 2020-04-07 07:53:43 följande:

Jag hade för mig jag hade alla möjliga symptom och känslor och dom gångerna kom mensen. Den månaden jag absolut inte kände nånting av varken mens eller graviditet så plussade jag som sagt på samma dag mensen skulle komma (testade inte innan). Är nu gravid i v 26 med en liten pojke!

HejsanJenny skrev 2020-04-07 07:58:34 följande:

Jag hade extrem huvudvärk i några dagar innan BIM men annars ingenting. Som Ela90 ovanför så inbillade jag mig alla sorters olika symptom andra månader men då kom alltid mensen. Är i vecka 36 nu.

Låter som om det kan finnas hopp för mig då :)

Väntade ni till BIM med att testa eller när testade ni?
  • Magda11
    Daphodil skrev 2020-04-07 09:52:15 följande:

Jag har alltid tjuvstartat typ ÄL+10, för då kan man absolut plussa

Ela90 skrev 2020-04-07 10:38:01 följande:

Ja väntade med att testa tills bim. Hade testat så många gånger innan bim andra månader och då blivit besviken så ville vänta o se om mensen kom först o sen testa om den inte kom..

HejsanJenny skrev 2020-04-07 10:49:54 följande:

Jag testade på den dagen mensen var beräknad. :)

Får se hur länge jag klarar hålla mig... Vill ju helst vänta till BIM, men som det känns nu kommer jag nog inte klara hålla mig så länge, hehe.
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-07 14:50:18 följande:

Hej!

Jag är gravid i v 4, och jag hade symptom från ungefär äl+8. Var extremt (och då menar jag extremt) pruttig, alltså det gick i ett, mycket flytningar vilket jag annars inte har, ont i ljumskarna och ömma bröst. Testade positivt på äl+11, och då började jag också få som håll vid midjan, och som mensvärk fast vassare. Inget illamående än.

Men som jag har förstått kan en likaväl vara helt symptomfri, det är individuellt. Hoppas du får ett plus!

Det där med att vara väldigt pruttig känner jag igen väääldigt väl... haha.
  • Magda11

[quote=80327225][quote-nick]Fulkultur skrev 2020-04-07 20:03:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Det verkar inte som om ditt svar kom med :O

• Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 15:07:50 följande:

Det verkar inte som om ditt svar kom med :O

Mitt svar var den skrattande emojin bredvid mitt nick :D[/quote]

Jahaaa, haha!
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 21:14:27 följande:

Jahaaa, haha!

När ska du testa? :)[/quote]

Vet inte... Samtidigt som jag vill testa NU, så är jag så rädd för att få ett negativt test :( Är på ÄL+10 eller 11 imorgon, så borde kunna få utslag på ett tidigt test om jag har tur. Men man vet ju inte... Vet att jag kan vara gravid även om det är negativt imorgon, men tror jag skulle bli väldigt ledsen och uppgiven ändå :(
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 22:16:15 följande:

Vet inte... Samtidigt som jag vill testa NU, så är jag så rädd för att få ett negativt test :( Är på ÄL+10 eller 11 imorgon, så borde kunna få utslag på ett tidigt test om jag har tur. Men man vet ju inte... Vet att jag kan vara gravid även om det är negativt imorgon, men tror jag skulle bli väldigt ledsen och uppgiven ändå :(

Ja, risken finns ju att det blir negativt så tidigt även om du är gravid, så vänta om du kan då. Onödigt att bli ledsen. Jag kunde inte låta bli att testa, fick minus två gånger innan plusset för jag testade alldeles för tidigt. Men pga att jag är optimist/idiot så tänkte jag typ "jaja, det syns bara inte än, testar imorgon igen".

Håller dom optimistiska tummarna för dig![/quote]

Tänkt lite likadant själv tidigare månader, men ska nog testa idag... Man kan ju faktiskt på ett sätt leva på att det kan vara för tidigt om det visar negativt... 8)
Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?