• P30

Hur hittar ni närhet som singlar?

Hej!

I januari blev jag singel efter ett tre år långt på- och avförhållande och den här gången är det slut på riktigt.

Jag har av olika skäl det ganska lätt att hitta sexpartners och det är ju roligt att ligga, men det jag framför allt behöver nu är närhet. De tillgängliga sexpartners som finns är bara intresserade av knull och sedan hem.

Det jag vill ha är naken hud mot min. Att bli långsamt kliad på ryggen med vassa naglar och helst av allt ha någon att sova sked med någon gång i veckan... Att inget måste hända, ingen ska prestera något, bara att när det räcker med kli på ryggen (typ att det inte finns hud kvar) fråga "vad vill du ha för beröring just nu?"

Om jag vill ligga finns det ju forum för det. Om jag, på en vanlig dejtingsajt, säger att jag framför allt vill ha närhet så verkar det som att alla tolkar det som att jag är för mesig för att berätta att jag vill ligga. Typ att jag vill smygligga.

Jag har två vänner som jag kan sova med ibland, men den ena bor i en ände av landet dit man inte får åka. Den andre är gift - och hennes man tycker (helt rimligt) att det räcker gott med någon gång i månaden eller så...

Och jag vet - ni tjejer säger att det är så för er allihop, men det är ju jävligt märkligt då att jag inte springer på någon av er då... Och dessutom nu i coronatider verkar ingen vilja dejta alls. Jag är liksom inte intresserad av folksamlingar över 50, det räcker gott och väl med en!

Så, vart vänder jag mig och hur ska jag formulera detta på ett sätt att jag slipper vara utan hudkontakt?

Läs om vem jag är och vad jag gör...
  • Svar på tråden Hur hittar ni närhet som singlar?
  • Anonym (Kvinna 42)

Du kanske behöver en stadig kk helt enkelt som därmed inte har bråttom hem utan kan sova över, komma förbi på film och kli, massage och middag och även sex när ni har lust.

Min erfarenhet som kvinna är att tillfälliga ligg är bara kliniskt sex och noll närhet. Vilket jag faktiskt klarar mig helt utan.

Däremot en kk/älskare är lite mer comittment och det går att umgås även utanför sängen då och då.

• P30

De gångerna jag har haft kk har det alltid slutat med att hon blivit kär i mig. Jag vet inte riktigt hur det ska hanteras. 

Dessutom har det varit mer fokus på sex och närheten har varit alltifrån helt ickebefintlig till någon som snarast gjort mig en tjänst än något som hon velat. Kombinationen är ju förstås klockren, men det har jag bara haft i mina relationer. Och just nu skall jag inte ha någon relation på ett tag.

• Fjäril kär

Jag tror att du behöver landa i att du är singel. Det du beskriver är klassiskt efter ett uppbrott, att sakna närheten. Ja det är ju liksom det som är att göra slut..

Den närheten du saknar är ju den man har i ett förhållande. För mig skulle det kännas jättekonstigt att fråga efter den sortens närhet av nån som inte är en partner. Det blir liksom väldigt privat rent känslomässigt. Att ligga med någon betyder inte att jag är redo att skeda över natten med samma person,sånt gör jag med en dejt men inte med krogragget.. Vilket du själv är lite inne på.

I övrigt är jag en person som gillar närhet till andra människor och är väldigt fysisk av mig så det nyttjar jag ju med att krama vänner och familj, beröra de jag har i min närhet och få de behoven mättade på det sätt jag kan. Utan att blanda in intimitet.

Att vara singel är ju precis det här. Den intima närheten uteblir så länge jag inte dejtar och blir känslomässigt engagerad i någon.

• Anonym (Lite salt)

Många har ställt samma fråga. Mest kvinnor skulle jag tro, om jag ska vara fördomsfull.

Om man vill ha närhet och ömhet men inte har en partner, hur gör man då?

Svaret är att man (eller främst kvinnor då) 1) har sex fastän det är närhet man vill ha, och hoppas få några minuters skedande på slutet som belöning. 2) hittar substitut för sin längtan efter närhet som att krama sina barn, gulla med katter osv.

Män verkar mest få utlopp för sitt närhwtsbehov genom idrott. I sportsammanhang kan män kramas, gråta i varandras armar, bli närgångna och fysiska. Jag förstår att det inte är riktigt det du vill, men det är nog det närmsta du kan komma.

Men det huvudsakliga svaret på din fråga är:det går inte i vår kultur, och hittar du ett sätt att få det att funka skulle du kunna bli miljonär, för många skulle vilja ta del av ditt knep.

• Anonym (fantasier och husdjur)
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-04-05 23:41:23 följande:

Många har ställt samma fråga. Mest kvinnor skulle jag tro, om jag ska vara fördomsfull.

Om man vill ha närhet och ömhet men inte har en partner, hur gör man då?

Svaret är att man (eller främst kvinnor då) 1) har sex fastän det är närhet man vill ha, och hoppas få några minuters skedande på slutet som belöning. 2) hittar substitut för sin längtan efter närhet som att krama sina barn, gulla med katter osv.

Män verkar mest få utlopp för sitt närhwtsbehov genom idrott. I sportsammanhang kan män kramas, gråta i varandras armar, bli närgångna och fysiska. Jag förstår att det inte är riktigt det du vill, men det är nog det närmsta du kan komma.

Men det huvudsakliga svaret på din fråga är:det går inte i vår kultur, och hittar du ett sätt att få det att funka skulle du kunna bli miljonär, för många skulle vilja ta del av ditt knep.

Jag är nog en av de kvinnor som ställt den frågan? Har liksom haft sex för att få just närhet många gånger. Haft några killvänner där en del sånt blivit tillgodosett, men så har de velat ha sex iallafall och gjort slut på vänskapen för att jag vägrat.

Jag blir nästan alltid kär i de killar jag kommer nära och släpper in på min kropp och min intima sfär. Det är högst privat att skeda med nån eller vilja ge eller ta emot massage för mig. Den typen av sex som TS beskriver där man reser sig upp och drar direkt efter sex eller inte vill umgås och kommunicera, är förfärligt och i mina ögon helt ofattbart. Har ingen förmåga eller lust riktigt att separera de grejerna. Känslor och inlevelse är det jag uppskattar mest och att våga beröra och närma sig på djupet. Tycker du ska vara ärlig med denna önskan TS  för det är vad många kvinnor vill innerst inne. Grejen är nog att de tyvärr kommer bli kära i dig eftersom det är en sån sällsynt vara hos män att kunna ha en relation som inte alltid slutar med skjut och sprut.
  • Anonym (fantasier och husdjur)
    P30 skrev 2020-04-05 23:19:44 följande:

De gångerna jag har haft kk har det alltid slutat med att hon blivit kär i mig. Jag vet inte riktigt hur det ska hanteras. 

Dessutom har det varit mer fokus på sex och närheten har varit alltifrån helt ickebefintlig till någon som snarast gjort mig en tjänst än något som hon velat. Kombinationen är ju förstås klockren, men det har jag bara haft i mina relationer. Och just nu skall jag inte ha någon relation på ett tag.

Därför att det är så kvinnor fungerar till skillnad från de flesta män. Kvinnor som endast vill ha kk är nog få men de som vill kanske inte väljer män de skulle bli kär i normalt sett. De som vill ha närhet vill nog högst troligt ha dig som pojkvän så lär nog inte bli lätt.

Kanske slutar med att du blir kär nästa gång av den kallhamrad kvinna som bara vill åt din kropp för sin egen njutnings skull;)
  • Anonym (D)

Gå med på dejtingsidor och skriv tydligt vad det är du söker. Jag hade absolut kunnat tänka mig att ha en person som jag träffar endast för närhet (ej sex).

Dock, med tanke på vad du skrivit i din presentation, så känns det obehagligt och avskräckande och jag hade aldrig velat ha en sådan närhetsrelation med just dig (eller någon annan som du). Det måste vara en person jag tycker om och som känns vettig och normal för att jag ska vilja träffa honom överhuvudtaget. Det gäller både vänner, dejter, ev partners och ev ?närhetsperson?.

• Aurora Borrealis

Håller med Fjäril kär. Att vara singel är tyvärr att vara utan äkta närhet. Den närhet du beskriver är vigd åt en relation, även om det verkar tyvärr finnas de som inte ens får den närheten i sitt förhållande. Det är ju inte självklart att hitta den där närheten under ett helt liv. För kvinnor så börjar dock oftast fysisk närhet i huvudet. Närhet till henne mentalt, att förstå, lyssna och stimulera hennes huvud = fysisk närhet. Finns ingen mental närhet så kommer spontant inte fysisk intim närhet heller.

Tycker du har skrivit jättefint i inlägget i trådstarten vad du söker. När jag går in på din profil får jag ett helt annat intryck av dig, dvs att du endast söker sex. I din profiltext får jag inget intryck alls av det du skriver i trådsstarten. Alltså som om det är skrivet av 2 olika personer. Den förste låter dryg, självupptagen och en i mängden av sexfixerade män. Den andre låter som en känslig, ärlig, sympatisk man med lite djup. Om du på en dejtingsida skriver som du gör inne på din profil så kommer du möjligtvis få 6-napp. Om du däremot istället skriver så som du gör här i trådstarten kommer du kunna hitta någon som söker samma sak. Var ärlig med det du innerst inne söker. Däremot så om man hittar mental närhet och fysisk närhet så blir i princip varenda människa kär, förutom om det är fel tajming. Så din svårighet blir att ha närhet som du söker men samtidigt motsatsen dvs distans till varandra eftersom inget förhållande finns samtidigt som du hungrar efter närhet krävs ändå distans... DET är svårt då att hitta intimiteten som finns i en relation och distansen av ett icke-förhållande samtidigt.

• P30

Tack båda sista inlägg. Jag förstår att presentationen kan bli både förvirrande och olika. Praktiskt taget hela presentationen är gammal och har funnits där under många år. Jag har inte gått in och ändrat i den för allt som står där är sant.

Och lika sant är det jag skiver här. Jag har båda de här delarna och för mig är det väldigt enkelt att separera sex, som jag gärna ser som dynamiskt, lekfullt och som kan skifta mellan dominanslekar där jag eller min partner är dominant, tantra där vi inte ens behöver vara nakna och där allt handlar om det närvarande mötet utan målsättning att någon ska komma, till en massa andra saker. Jag skulle inte gå in i en kärleksrelation med någon om inte det där fick plats. Det är viktigt för mig.

För mig är närhet inte nödvändigtvis ihopkopplat med en relation eller sex. Det tror jag framgår. Om ni inte kan se att en person både kan gilla oxfilé, men väljer vegetariskt de flesta middagar verkar det lite synd. 

Jag tror ändå på att försöka vara tydlig med vem jag är och vad jag vill och behöver. Jag är inte intresserad av att spela något spel och jag behöver nog bli mottagen som jag är, oavsett vad överenskommelsen om vad vi skall göra är.

Men, jag får väl gå in och titta igenom profilen och se om jag kan stå för det som är där fortfarande...

• P30

Jag skrev om presentationen så att den speglar mer vem jag är.

Tack för input kring det!

Svar på tråden Hur hittar ni närhet som singlar?