• Anonym (Vill ha barn)

"Lura" sin partner för att bli gravid

Om ni önskade att få barn nu, men er partner säger att det inte är läge, men vill bilda familj med dig senare. Skulle ni kunna "lura" partnern för att försöka bli gravid ändå?

• Svar på tråden "Lura" sin partner för att bli gravid
  • Anonym (K)

Det skulle jag inte.

Men jag skulle inte heller vänta många år på att någon kanske vill ha barn senare.

Vad händer om han kommer på han inte vill ha barn 5 år senare?

Så jag skulle nog göra slut om jag var typ. över 30...

• Anonym (Anonym 666)

Absolut inte! Det är bland det lägsta man kan göra mot en annan människa! Och det kommer att på ett eller annat sätt också drabba barnet i de flesta fall. Så vill man förstöra för alla inblandade, visst... Eller om man har nån som helst moral i kroppen så låter man bli!

• Mimosa86

Nej, aldrig.

Samtidigt ser jag inte hur det praktiskt är möjligt. Inte en chans att jag skulle använda preventivmedel och joxa med min kropp om jag skulle vilja ha fler barn, då ligger ju skyddet självklart hos den part som inte vill ha barn. Alltså ser personen som inte vill bli förälder till att inte bli förälder, helt enkelt.

• Anonym (Otäckt)

Usch. Jag har vart med om att försöka bli lurad så. Var väldigt ung då, 19-20 hon betydligt äldre 37-38. Kondom vägrade hon för hon åt p-piller sa hon, jag var ung och dum (och kåt) och tänkte inte på det. Men av någon anledning blev jag misstänksam eftersom det var så viktigt att jag skulle komma i när vi hade sex, vilket vi hade mest hela tiden. Som tex. vid oralsex skulle jag säga till om jag höll på att komma, och när jag gjorde det så var det att hon dök på så jag hann komma i. Eller att hon blev sur när jag försökte dra ur, saxade benen runt och höll fast eller försökte hålla fast mig när hon var överst.

Jag gjorde slut, trots att jag ändå var väldigt kär.

Idag hade jag nog känt igen de tecknen, kondomvägran och att det är viktigt att jag kommer i, försök till att hålla fast precis när jag skall komma osv.

• P30

Självklart kan du göra det!

Du kan också slå ner folk på stan med basebollträ eller strypa söta hamstrar med fiskelinor.

Eller så kan du helt enkelt vara en helt jävla schysst människa och berätta vad du behöver, låta den andre svara och lyfta på hatten om det inte passar.

Läs om vem jag är och vad jag gör...
  • Anonym (V)

Verkligen inte. Jag är inte psykopat.

• Anonym (Ooo)

Min mans ex gjorde så när de var väldigt unga. 
    Han tyckte det var för tidigt, hon slutade med p piller. 
    Deras relation blev aldrig riktigt bra efter det. 
    Tycker inte alls man gör så om ett så stort beslut. Det är ett otroligt svek.

• Anonym (Japp)

Hej! Jag kommer göra det, jag upplever att min sambo förväntar sig att för mycket saker ska "vara på plats" innan barn medan jag tycker/vet att det kommer fungera alldeles utmärkt på lite lägre krav. Jag har inte heller tiden att vänta för länge pga ålder. 

• Anonym (Sök hjälp)
    Anonym (Japp) skrev 2020-04-12 21:44:40 följande:

Hej! Jag kommer göra det, jag upplever att min sambo förväntar sig att för mycket saker ska "vara på plats" innan barn medan jag tycker/vet att det kommer fungera alldeles utmärkt på lite lägre krav. Jag har inte heller tiden att vänta för länge pga ålder. 

Inser du hur sjukt det är det du gör.. Fy fan rent utsagt.. Du borde snarare gå till en psykolog snarare än att skaffa barn.. Du är defenetivt inte redo för att bli förälder!

Tycker synd om ditt framtida barn!
Svar på tråden "Lura" sin partner för att bli gravid