Inlägg från: Anonym (Kvinna 39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 39)

Vi vill helt olika saker. Gå vidare?

Jag tänker så här: visst, du kan sitta och vänta på att han blir redo. Men det kan ta många år, eller inte hända alls, och då sitter du där med stor sorg över ett bortkastat liv. Så hur många år till vill du kasta bort..?

Man kan faktiskt göra slut fast man inte är otroligt osams, att man har olika mål i livet är en väldigt god orsak. Ditt liv ska inte stå på paus medan du väntar på att han kanske, eventuellt, någon gång i framtiden, möjligen vill samma saker som du. Förstår du?

• Anonym (Kvinna 39)
    ElinDF skrev 2020-04-05 21:56:40 följande:
    Vad han sagt så vill han ju satsa på familj och inte allt för sent i livet. Men allt ändras för honom ju närmare vi kommer ?den tiden?. Förut sa han att han ville ha barn när han va 27, idag är han 28 och är inte redo. Så frågan är om han någonsin kommer det även om jag vet att han vill ha barn och familj med mig en dag.

Det kommer ta sin tid och jag kommer få vänta. Och bli själv kommer också göra att tiden kommer gå och det är inte säkert att jag kommer skaffa barn med någon annan på ett tag då heller. Kluven.
    Det finns inget som heter "redo" när det kommer till att skaffa barn, på riktigt. Har man en ordnad livssituation och en trygg relation där man varit tillsammans ett längre tag och verkligen känner varandra finns inte mycket att tveka på.

Han drar benen efter sig, orsak oklar, men vill du verkligen vänta...? Jag vill ge dig ett perspektiv, svårt att föreställa sig men iaf en tanke: varje år ni väntar nu är ett år mindre som du får med dina barn sedan på äldre dagar. När den dagen kommer lär du/ni ångra er om ni väntade i onödan. 
  • Anonym (Kvinna 39)
    ElinDF skrev 2020-04-07 20:44:04 följande:
    Vi har verkligen inget som hindrat oss, och det ända som skulle va ?jobbigt? är att vi bor i en tvåa och inte har nått rum för barnet, men det behöver den ju inte dom första åren..

Tror han bara är rädd för omställningen och va han inte kommer kunna göra, ?bara dra iväg på en resa? osv..
    Det kan vara lite skrämmande för honom att tänka sig en familj, men just den biten blir inte särskilt mycket bättre innan man faktiskt står där med en bebis i famnen.

Många familjer är trångbodda och som sagt, eget rum är inte prio i början. Skulle det då vara så att barnet ska ha eget rum till slut så kanske ni får göra om hemma så att ni vuxna bor i vardagsrummet medan ni fortsätter söka ny lgh.

Klart det blir en omställning! Men lite får man ju offra ett par år medan bebisen är för liten för vissa saker. Man kanske inte kan vara lika spontan, gå på restaurang eller åka på resor hur som helst, men ett barn är ju värt det, och blir dessutom äldre så man kan ta med det sedan. Allt har en lösning. 
Svar på tråden Vi vill helt olika saker. Gå vidare?