Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Vi vill helt olika saker. Gå vidare?

Att få sex på annat håll kommer ju inte att få din kille att gifta sig och skaffa barn precis... Snarare tvärtom.

Vill du ha barn och bröllop och trygghet så är det ju det du vill. Det är ju inget du kan få med att ha tillfälligt sex i en timme med någon annan. Risken är ju att du kärar ner dig i någon annan än din kille. Och din kille hittar någon annan som inte vill ha barn....

Vill inte din kille som du vill så får ni separera och gå vidare. Slösa inte din tid på något som inte kommer förändras.

• Anonym (Andreas)
    ElinDF skrev 2020-04-05 21:56:40 följande:

Vad han sagt så vill han ju satsa på familj och inte allt för sent i livet. Men allt ändras för honom ju närmare vi kommer ?den tiden?. Förut sa han att han ville ha barn när han va 27, idag är han 28 och är inte redo. Så frågan är om han någonsin kommer det även om jag vet att han vill ha barn och familj med mig en dag.

Det kommer ta sin tid och jag kommer få vänta. Och bli själv kommer också göra att tiden kommer gå och det är inte säkert att jag kommer skaffa barn med någon annan på ett tag då heller. Kluven.

Fast det är stor skillnad på att frivilligt vänta med barn än att tvingas vänta på barn.

Att någon säger att han vill ha barn nån gång i framtiden men just nu inte är redo är ju egentligen bara ett finare sätt att slippa säga nej... Han slipper tjat genom att hänvisa till framtiden. Och han kan när som helst förhala tiden genom att säga att han inte är redo än..men snart... Och åren går..

Träffar du någon som faktiskt vill ha barn just precis nu så är ju chansen stor att du också vill ha det och inte vill vänta.
  • Anonym (Andreas)
    ElinDF skrev 2020-04-07 20:28:53 följande:

Förstår va du menar och ska försöka tänka lite på det, även om han sagt att han inte vill vänta för länge och blir en ?gamal pappa?..

Ja och risken är att ganska stor att han faktiskt en dag hux flux tycker att han blivit för gammal och så står du där med lång näsa....

Varför är hans velande viktigare än dina egna känslor?
  • Anonym (Andreas)
    ElinDF skrev 2020-04-07 21:05:29 följande:

Jag får känslan av att han inte kommer leva utan barn, då han älskar barn. Dock kanske han väntar för att det inte känns rätt med mig, även om han sagt och intygade mig som sent i förra veckan att vi kommer skaffa barn.

För att han är en viktig person i mitt liv, men har nu börjat ifråga sätta om vi kanske går åt två olika håll(uppenbarligen).

Men du måste ju också visa honom att du och din vilja är precis lika viktig. Om du inte prioriterar dig själv kommer han inte ta dig på allvar och kanske är det just det som gör han är tveksam om barn. Han förväntar sig tydliga svar och tydlig vilja även från dig.

Vad är viktigast för dig och hur vill du ha det? Säg det och stå för att du tycker så.
Svar på tråden Vi vill helt olika saker. Gå vidare?