Ställa in studentfirande?
Har också funderat på hur man ska göra. Hittills har det inte kommit nån info från skolan men det är ju ett tag kvar.
Man får ju ta det lite som det kommer, men frågan är ju hur mycket man ska planera....
Har också funderat på hur man ska göra. Hittills har det inte kommit nån info från skolan men det är ju ett tag kvar.
Man får ju ta det lite som det kommer, men frågan är ju hur mycket man ska planera....
Min bror har redan meddelat att de inte kommer att ha något studentfirande för dottern nu i juni med släkten. De firar henne själva nu i vår och tar släktkalas längre fram. Vi har många 70+ i släkten.
Hur det blir i skolan hade dottern inte fått något klart besked om, men det blir inget stort utspring.
Studentfest är redan inställd sen en månad för den pojk i släkten som fyller 18 i år. När lillasyster har cancer och noll immunförsvar är det liksom inte mycket att tala om.
Tänk er för snälla, ska vi verkligen förstöra hela sommaren också med virus och restriktioner? Låta alla cancerpatienter och de med lungsjukdomar och deras anhöriga leva i ständig ångest?
De egotrippade jävlar som reser och träffar släkten denna påsk saknar jag ord för att säga vad jag tycker om. Vi har flera gamla i släkten som inte kommer att finnas mer om alla fortsätter göra som de tycker och vill.
Själva firar vi påsk ensamma i hemmet.
Skulle vara intressant med tips på hur man firar sin student (sitt barn) inom ramen för restriktionerna. Så att studenetn ändå uppmärksammas. Nån som har nåt kul tips?
Studentkläder hade jag köpt ändå, och fotografering utomhus- absolut- det kan delas som minne av dagen.
Studentgåvor kan skickas eller pengar överföras om ni samlar in till en större pryl.
Studenten kan spela in ett litet tacktal som släkten kan se över internet?
Lämna utförliga instruktioner till alla äldre så att de kan spela in några visdomens ord till studenten? Kan bli roligt att ha kvar längre fram.
Här är det läge att lära sig ny teknik!
Jag arbetar på ett gymnasium och där planeras ett litet utspring. Hur de kommer gå till vet vi inte än men klassen kommer i af kunna få träffas och ha avslutning, men sedan kommer utspringet ske i smågrupper på något vis. Hur man då ska se till att inte halva släkten flockas utanför, det vet jag inte.
Däremot blir det ingen studentbal eller stor avslutning med hela skolan. Det blir heller ingen kortege med studentvagnar genom stan.
Fast alla hennes klasskompisar sitter ju i samma situation, så på så sätt är det iaf inte så illa. Det som är mer alarmerande är att de kanske inte ens tar studenten i juni utan först till hösten, och då kan ni säkert ha ett firande med de andra!
Ja precis, men det kan ändå dröja ända till hösten innan "alla" är klara med sin examen. Jag räknar iaf med att årets treor återkommer för några avslutande moment till hösten.