Är det fel på mig? > Ett konstigt problem?
Anonym (Skurt) skrev 2020-04-04 09:43:14 följande:
Lite intressant det här med hur folk svarar. Har sett flera trådar innan där rollen varit de ombytta, dvs TS har varit tjej och varit den som velat ha mindre sex än killen. Då har TS varit den som genom sina handlingar visat sin kärlek och inte velat ha sex så ofta. Då har svaren varit helt annorlunda. Undrar varför folk svarar så olika på?
Jag hade ett intressant samtal med min man igår när han berättade om all upplevd prestationsångest när vi började träffas men innan första sexet. Jag trodde inte att män brydde sig så, som kvinna har jag också issues innan sex, -Jag är för tjock, vad ska han tycka om mina bröst och min dubbelhäck/celluliter.
Back on topic, Metoo och samtyckeslagen har nog gjort att många killar/män som kanske redan innan lagstiftningen var blyga, osäkra och lite trevande förlitar sig på sina andra kvalitéer när de sl8a uppvakta en tjej/kvinna. Paradoxen ligger i att männen ska vara initiativtagare och visa intresse men de är inga tankeläsare, kvinnor måste visa signalerna tydligare, inte bara vänta.
Mvh