• Anonym (Tina)

Hans barn är sjuk o ska ändå hit idag!

Ännu en tråd om Corona men jag håller på att explodera här hemma.

Är föräldraledig just nu och har därför valt att hålla mitt förskolebarn hemma av flera olika anledningar, hen är inte sjuk och jag är inte orolig för vår egen del men jag vill minska smittspridningen i samhället o ser hellre att lämna plats på förskolan till de barn vars föräldrar jobbar. Det här klankar min man ner på mig för men det struntar jag i, där kan jag iaf påverka.

Det som däremot nu börjar gå mig på nerverna är att hans barn som är här varannan vecka (har tidigare varit frisk så låt gå då) nu är sjuk men ska prompt hit idag och utan några som helst diskussioner om att denne ska vara kvar o kurera sig hos sin mamma så ska hen hit. Att denne är sjuk förvånar mig inte för denne är ute i affärer, hänger med kompisar o går på gym o lever på som vanligt.

Detta gör mig helt vansinnig för vi har ingenstans att ta vägen o vi ska inte resa av naturliga skäl som ni förstår. Min man är nu arg på mig o kallar mig löjlig, denne ska få vara här o leva på som vanligt men han ska iaf be sin tonåring att inte pussa på bebisen. Det här känns otroligt tufft för mig o jag är alldeles gråtfärdig.

Resonerar jag helt fel? Kom gärna med synpunkter!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hans barn är sjuk o ska ändå hit idag!
  • Anonym (pepsi)
    Anonym (Jon) skrev 2020-04-03 13:11:38 följande:
    Fast vad okunnigt svar. Arbetar i sjukvården. Barn är INTE en riskgrupp. Barn för tyvärr överallt i världen all alla infektionssjukdomar som finns. Färre barn kommer dö av det här än av vanliga influensan enligt alla beräkningar. Äldre däremot...

Sedan ni som hänvisar till karantän. Herre gud vad korkade ni är. Naturligtvis sätter man inte ett barn i karantän från sina föräldrar. Exakt hur okunniga och korkade är ni egentligen? Det frånhåller er iaf inte alls från att uttala er tvärsäkert. ALLA kommer förr eller senare åka på det här tyvärr. Vi ska alla hjälpas åt att hålla smittspridningen i samhället nere för att avlasta sjukvården och för att skydda riskgrupper. Inget av det innefattar att hålla barn borta från sin familj. Vet inte om ni bara är okunniga eller eventuellt onda?
    Är det ondska att slippa byta hem när man har 39 i feber?

Vad får barnet själv ut av det umgänget?
  • Anonym (Tina)
    Anonym (Lax) skrev 2020-04-03 12:53:19 följande:

Är väl bara för pappan att nu föreslå sitt ex att han tar igen tiden så att hans barn bor två-tre veckor på raken med pappa efter att hen blivit frisk. Så förlorar din man inte umgängestid med barnet, vilket verkar vara viktigt för honom.

Jag tror inte ens att det har med det att göra. Han ska jobba från imorgon till o med torsdag så jag måste ju få ifrågasätta varför hans sjuka barn ska vara med mig o mina små när han ändå är iväg.
  • Anonym (Tina)
    Juicebaren skrev 2020-04-03 14:32:05 följande:

Snarare sjukt korkat och ett jävla slöseri med ett redan hårt belastat system i kristider. Skämmes ta mig fan!

Jo jag tycker det! Lägg också en motion på att en lockdown är helt otänkbar eftersom varannan veckas barn då kanske sitter fast i bara ett hushåll. Detta får bara inte ske o är inte acceptabelt. Inget virus i världen får komma in o ställa till det o diskriminera på detta vis.
  • annabellelee

Att kasta ut barn, även om de tonåringar, är ganska elakt. Däremot bör inte sjuka pussa på bebisar, oavsett om de har corona eller en vanlig förkylning.

• Anonym (Tina)
    Juicebaren skrev 2020-04-03 13:21:50 följande:

Naturligtvis ska barnet inte hållas ifrån sin pappa. Hur länge ska ni hålla på så? Det kommer ta MINST ett och ett halvt år innan eventuellt vaccin kan ges (och då till riskgrupper). Förkyld kan man vara många gånger om året. Corona kan smitta både före och långt efter man blir dålig. Så då kan de aldrig mer träffas hos er? Hur gör ni om era gemensamma barn blir sjuka? Distanserar ena föräldern sig från dem då också? Social distansering innefattar absolut inte att föräldrar inte ska ta hand om sina barn. Vilka märkliga människor ni är, som varken förstår pandemins omfattning eller myndigheternas riktlinjer men ändå kan uttala er såhär tvärsäkert och fel. Personligen hade jag inte heller velat umgås med någon som var sjuk nu, men då är det också mitt ansvar att flytta på mig. Här går pappa-son-relationen före. Särskilt om barnet är sjukt, det är precis då de behöver sina föräldrar som mest.

Pappa - barn relationen handlar det inte om här. Vill han bli sjuk o umgås med sitt sjuka barn så ska inte jag hindra honom men då får han ta in i stugan o pendla till o från jobb hem dit o ta hand om sitt barn. Det är min lägenhet o om vi ska kontakta högre instanser om vem som lättast flyttar på sig så kan vi göra det. En mamma med liten bebis o treåring eller en man o hans nästan vuxna barn?

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Han ska resa iväg med sitt barn nästa fredag så jag tror att de inte glömmer bort varann under veckan. Förhoppningsvis inte!
  • Anonym (Tina)
    annabellelee skrev 2020-04-03 16:39:12 följande:

Att kasta ut barn, även om de tonåringar, är ganska elakt. Däremot bör inte sjuka pussa på bebisar, oavsett om de har corona eller en vanlig förkylning.

Jag har inte kastat ut nån. Tonåringens mamma ville däremot kasta ut denne.
  • Anonym (Corona)

Jag har Corona men mår relativt hyfsat ändå. Självklart ska bonus komma hit över helgen, ser faktiskt ingen anledning till att hen ska hållas hemifrån.

• Anonym (Tina)
    Anonym (Corona) skrev 2020-04-03 16:42:16 följande:

Jag har Corona men mår relativt hyfsat ändå. Självklart ska bonus komma hit över helgen, ser faktiskt ingen anledning till att hen ska hållas hemifrån.

Du har konstaterad Corona o smittar gladeligen ner hans barn i onödan när du inte behöver? Du måste verkligen avsky hans barn!
  • Anonym (HP)
    Anonym (Tina) skrev 2020-04-03 16:26:39 följande:

Jag tror inte ens att det har med det att göra. Han ska jobba från imorgon till o med torsdag så jag måste ju få ifrågasätta varför hans sjuka barn ska vara med mig o mina små när han ändå är iväg.

Hahaha, helt otroligt med denna egoism. Stackars tonåring saknar pappa (och speciellt när han är sjuk, som nån så fånigt släppte ur sig)... buhuhu, måste till pappa, och så ska pappa iväg och jobba. Finns ingen hejd på egoismen.

Kan det möjligtvis vara en viss spelkonsol som finns hos pappan men inte hos mamman?
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Tina) skrev 2020-04-03 16:26:39 följande:
    Om pappan inte ska vara hemma kan ju tonåringen ändå inte komma till er, oavsett sjukdom? Det är ju inte upp till dig att ta hand om hans barn? 
Svar på tråden Hans barn är sjuk o ska ändå hit idag!