Hans barn är sjuk o ska ändå hit idag!
Ännu en tråd om Corona men jag håller på att explodera här hemma.
Är föräldraledig just nu och har därför valt att hålla mitt förskolebarn hemma av flera olika anledningar, hen är inte sjuk och jag är inte orolig för vår egen del men jag vill minska smittspridningen i samhället o ser hellre att lämna plats på förskolan till de barn vars föräldrar jobbar. Det här klankar min man ner på mig för men det struntar jag i, där kan jag iaf påverka.
Det som däremot nu börjar gå mig på nerverna är att hans barn som är här varannan vecka (har tidigare varit frisk så låt gå då) nu är sjuk men ska prompt hit idag och utan några som helst diskussioner om att denne ska vara kvar o kurera sig hos sin mamma så ska hen hit. Att denne är sjuk förvånar mig inte för denne är ute i affärer, hänger med kompisar o går på gym o lever på som vanligt.
Detta gör mig helt vansinnig för vi har ingenstans att ta vägen o vi ska inte resa av naturliga skäl som ni förstår. Min man är nu arg på mig o kallar mig löjlig, denne ska få vara här o leva på som vanligt men han ska iaf be sin tonåring att inte pussa på bebisen. Det här känns otroligt tufft för mig o jag är alldeles gråtfärdig.
Resonerar jag helt fel? Kom gärna med synpunkter!
Tack på förhand!