• Anonym (Orkarintemer)

Psykopat hjälp

Har någon utav er erfarenhet av psykopater? Har en person i min närhet som jag misstänker är det och jag behöver verkligen hjälp. Jag behöver någon att skriva med privat som har erfarenheter av just psykopater.

• Svar på tråden Psykopat hjälp
  • Anonym (Orkarintemer)

Du är anonym så går inte att skriva :(

Anonym (Mia) skrev 2020-04-03 08:41:46 följande:

De bryr sig bara om sig själva. Om de kramas och pussas gör de det för att det förväntas av dem. Psykopater är väldigt sociala och gör vad som fungerar för att upprätthålla en fin fasad.

Om du vill kan du skriva till mig här på fl, missförstod det där med "privat".

• Anonym (Mia)
    Anonym (Orkarintemer) skrev 2020-04-03 16:49:47 följande:

Du är anonym så går inte att skriva :(

Aha, ok.

På vilket sätt är du utsatt?

Råder dig att läsa allt du kommer över om sociopater, psykopater och narcissism. Narcissism är en stor del av psykopatens personlighet. Kolla olika youtube-videos, där finns mycket bra info. Finns också något som heter psykopatpodden.

Är du i ett förhållande och ska lämna en psykopat? De är alltid ute efter att hämnas och förstöra för dig. Så man behöver hjälp.
  • Anonym (Orkarintemer)

Kan inte ta det här riktigt

Anonym (Mia) skrev 2020-04-03 17:38:03 följande:

Aha, ok.

Råder dig att läsa allt du kommer över om sociopater, psykopater och narcissism. Narcissism är en stor del av psykopatens personlighet. Kolla olika youtube-videos, där finns mycket bra info. Finns också något som heter psykopatpodden.

Är du i ett förhållande och ska lämna en psykopat? De är alltid ute efter att hämnas och förstöra för dig. Så man behöver hjälp.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Orkarintemer) skrev 2020-04-02 20:52:47 följande:

Har någon utav er erfarenhet av psykopater? Har en person i min närhet som jag misstänker är det och jag behöver verkligen hjälp. Jag behöver någon att skriva med privat som har erfarenheter av just psykopater.

Det enda verkliga skyddet mot psykopater är att inte vara i närheten av dem.
    Har man inte styrkan att gå ifrån en sån person ligger man väldigt risigt till.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Mia) skrev 2020-04-03 17:38:03 följande:
    Aha, ok.

Håller med, men vill bara påpeka att läsa på bara hjälper om man är stark i sig själv och kan hantera en sån person. Är man svag (vilket man är om man inte klarar av att bryta) så kommer inga böcker i världen hjälpa.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (sådär) skrev 2020-04-03 18:30:34 följande:

Håller med, men vill bara påpeka att läsa på bara hjälper om man är stark i sig själv och kan hantera en sån person. Är man svag (vilket man är om man inte klarar av att bryta) så kommer inga böcker i världen hjälpa.

Absolut! Kunskap är dock viktigt för alla, för att försöka förutse deras möjliga tänkbara nästa steg.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Orkarintemer) skrev 2020-04-03 18:01:03 följande:

Kan inte ta det här riktigt

Hur menar du?

Jag vill inte skrämma upp dig i onödan, och jag vet inte om den psykopat du känner vill förstöra för dig. Men man får vara beredd på det. Du vet bäst.
  • Anonym (A)
    Anonym (Orkarintemer) skrev 2020-04-02 20:52:47 följande:

Jag var tillsammans med en i drygt 6 års tid, han bröt ner mig helt mentalt, för att uttrycka mig milt. Men vill inte gå ut med några personliga uppgifter här, så vet inte hur du skulle kunna skriva till mig privat tyvärr.
  • Anonym (Orkarintemer)

Skulle gärna vilja snacka med någon här på familjeliv. Om någon som har erfarenheter kan göra ett konto.

Anonym (Mia) skrev 2020-04-03 19:54:59 följande:

Hur menar du?

Jag vill inte skrämma upp dig i onödan, och jag vet inte om den psykopat du känner vill förstöra för dig. Men man får vara beredd på det. Du vet bäst.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Orkarintemer) skrev 2020-04-03 20:11:42 följande:

Skulle gärna vilja snacka med någon här på familjeliv. Om någon som har erfarenheter kan göra ett konto.

Jag har erfarenhet men inte av att vara i en relation med en.
Svar på tråden Psykopat hjälp