Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Återuppbygga förhållande efter otrohet

Anonym (Kämpar) skrev 2020-04-02 12:39:08 följande:
    Starta egen egen jäkla tråd!

Jag är inte intresserad av att läsa om vem som är tramsig eller löjlig!

Det enda jag får bekräftat här är hur hopplösa vissa människor är och omöjliga att leva med oavsett otrohet eller ej!
    Om det enda du vill ha är solskenshistorier oavsett om det är baserade på rena självlögner och allmänt BS men bara de säger det du vill höra och ger dig hopp så visst....

Bye bye...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 10:41:50 följande:
    Jag håller verkligen med dig och det var en av de allra viktigaste nycklarna även för mig.
    I mitt förra inlägg skrev jag att min partner var mycket ångerfull, var den som var mest drivande, tog de starkaste initiativen, att vi skulle utreda alla möjligheter innan vi fattade livsavgörande beslut.
    Man skulle kunna säga att efter att vi passerat förnekelsefasen och alla försök att skylla ifrån sig, alla bortförklaringar, så lade sig min partner platt, var djupt ångerfull och ville försöka göra allt,
    att villkorslöst göra allt,
    för att försöka utröna om vi skulle ha möjligheter gå vidare tillsammans.
    Min partners villkorslöshet, djupa ärliga ånger, starka drivkraft att återuppbygga allt som gått förlorat gjorde att jag åtminstone var beredd undersöka möjligheterna innan jag skulle fatta det avgörande beslutet.
    Visst är det så och det är väl oxå vad de flesta både bedragna och terapeuter säger, att för att komma ur en sån kris måste man lägga alla korten på bordet och vara ärlig.

MEN. det förutsätter ju att den som blivit bedragen orkar vänta på att den som varit otrogen kommer ur sin förnekelsefas. För det finns ju inga garantier för  att det någonsin kommer ske. Man kan ju fråga sig om en person som förutom att ha varit otrogen sen dessutom sitter och ljuger en rakt i ansiktet och inte ens kan ta ansvar för det (oavsett anledning) förtjänar en andra chans?

Inte nog med att du ska förlåta hens otrohet, du ska även acceptera att personen ljuger för dig. Och som det inte vore nog, du ska även ha oändligt tålamod och vänta på att personen kanske möjligen kommer ur sin förnekelse och tar ansvar för sitt agerande....Är inte det lite väl ensidigt?
  • Anonym (jaha)
    Sagoflickan skrev 2020-04-08 10:48:07 följande:
    Tack själv. Härligt att läsa ditt inlägg också. Allt är inte svart och vitt. Människor är inte perfekta. Äkta kärlek är värd att kämpa för.
    Tja, vilket förhållande som helst kan ju överleva vad som helst om bara den ena lägger sig platt och accepterar vad som helst från den andra med "människor är inte perfekta" som ursäkt. Men jag vet inte om jag skulle kalla det för"äkta kärlek" eller ens ett frisk förhållande.

Möjligen kan viss kärlek vara värt att kämpa för, men borde det inte vara båda två som kämpar och inte bara en? Och om det nu var äkta kärlek, hur kommer det sig att den ena tyckte den var värd att kastas bort för några knull?

Vad är äkta kärlek?
    Hur vet man om den är äkta?
    Hur vet man om den är ömsesidig?
    Räcker det med att bara den ena känner så eller måste det vara ömsesidigt för att det ska vara äkta?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kämpar) skrev 2020-04-08 11:12:54 följande:
    Vem har sagt att jag lägger mig platt för att jag har valt att stanna?

Du känner inte mig eller min man. Du utgår från dina egna erfarenheter och då gäller det visst för alla?

Du har ingen aning om vilket jobb vi gör eller hur vi gör det. Du vet inte vad som har hänt i mitt äktenskap eller varför. Så att säga att jag lägger mig platt är rätt dumt för det gör jag verkligen inte!
    Har jag sagt att just du lagt dig platt? 
    Kolla vems inlägg jag svarade på, var det ditt eller någon annans?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kämpar) skrev 2020-04-08 11:21:55 följande:
    Alla faser i en kris är väldigt olika från person till person. Hur man hanterar en kris är ytters individuellt även om man följer vissa processer.

Du skriver att personen kanske väntar länge med att komma ur sin förnekelse. Ja, det är möjligt. Men det finns även de som väljer att möta allt och ta tjuren vid hornen.

Allt är inte ristat i sten. Sveket är lika jävligt men vad jag väljer att göra eller hur jag väljer att hantera det (gäller samma med min partner) följer definitivt inga givna mönster!
    Japp, olika människor hanterar kriser på olika sätt, men det betyder inte att andra måste acceptera just deras sätt att hantera krisen. Framför allt om det innebär att personen ljuger och undgå att ta ansvar för sitt agerande.

Ja det är upp till var och en att välja hur länge den vill vänta och vad den är villig att stå med. Men sen finns det ju gränser för vad som är friskt och vad som är sjukligt. Om man är villig att ta hur mycket skit som helst för sitt förhållande så vet jag inte om man kan kalla det för ett friskt sätt att förhålla sig till förhållanden.

Jodå det finns givna mönster för vad som är normalt och vad som är självdestruktivt. Att bara säga "jag ska rädda mitt förhållande" gör det inte till ett friskt beteende. Det beror ju på hur mycket skit man är beredd att från sin partner och hur mycket man är beredd att sudda bort sig själv och under hur lång tid.

PS! Nu menar jag INTE att det skulle vara så för just dig, jag pratar generellt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kämpar) skrev 2020-04-08 11:29:03 följande:
    Jag skrev det tidigare men kan göra det igen. Jag kämpar inte själv. Det gör vi båda två. Jag hade aldrig stannat kvar om det bara hade varit jag som kämpat. Sen hur denna kamp ter sig för oss är ju individuellt.

Jag har t. Ex behövt utrymme för att kunna andas. Jag har inte rört vare sig tvättmaskinen eller lagat mat på flera månader. Det gör min man så att jag ska få dne tid jag behöver för att fysiskt mäkta med. Så fort jag känner att jag inte orkar med då kommer han antingen till mitt jobb eller så åker vi hem båda två och pratar, pratar, pratar. Ja, han har gjort bort sig och krossat mig. Men varje gång det är något så är han där och fångar upp mig. Vi har bestämt oss för att göra allt vi kan för att laga vårt förhållande.
    Japp. inlägget jag svarade var som sagt inte ditt. Den personen skrev att hon väntade ut sin partners förnekelse.

Men jag tror att det är ganska lätt att flytta gränserna längre och längre bort. Man börjar med att

ok, jag ger min partner en andra chans att visa vad han går för...
    ok han verkar ljuga för mig och vill inte ta ansvar för sitt misstag, jag accepterar det med och ger han en chans att sluta ljuga för mig och ta ansvar....
    ok, nu har det gått ett tag och han förnekar och tar ff inte sitt ansvar... men jag ger det ännu mer tid
    ok, han håller ff på och går bakom min rygg, men jag ger personen en chans att sluta med det....
    ok, nu var hen otrogen igen.... men jag vet att vår kärlek är äkta och vara vi kan ge det ännu en chans så kommer det bli såååå bra
    Och så går det runt runt...

Det finns gränser för vad som är normalt beteende och vad som är självdestruktivt och man ser nog inte alltid själv hur långt man flyttat sina gränser förrän långt senare (eller någonsin?). Jag tycker att bara säga att "äkta kärlek är värt att kämpa för" är en väldigt grov generalisering.  Att säga att "allt är inte svart eller vitt" är oxå en grov generalisering för vissa saker är ju svartvita. Att säga "människor är inte perfekta" är direkt irrelevant för vi vet alla att människor inte är perfekta, det handlar snarare om hur mycket skit vi är beredda att ta från andra pga att de inte är perfekta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 11:43:30 följande:
    Vem har sagt att det måste ta lång tid att komma ur förnekelsefasen och ta sitt ansvar?
    Om den som varit otrogen har en egen vilja och får hjälp av en bra terapeut så kommer det garanterat att ske och dessutom väldigt snart.
    Vad är "lång tid" för en livsavgörande fråga, som kommer påverka resten av ens långa liv?

Min egen erfarenhet är att alla människor i någon situation ljuger. Jag själv inberäknad. Du också. Det är ett mänskligt drag och liksom inte någon stor dramatik i det, jag älskar människorna trots detta mänskliga drag. Det går alltid att ångra sig och ställa lögnen tillrätta om viljan finns.

Jag och många med mig har klargjort att man alls inte är tvingad att förlåta.

När du säger "oändligt tålamod, du skriver MEN, orka vänta, inga garantier, sitter och ljuger en rakt i ansiktet, inte ens kan ta ansvar, ljuger, möjligen tar ansvar", osv...
    Jag får intrycket att det kanske hellre är du som väljer se väldigt ensidigt och negativt på människors möjligheter och förmågor?
    Hur väljer du att se på kärleken?
    Jag har heller inte sagt att det måste ta lång tid... frågan är snarare hur länge ska man vänta och till vilket pris?

Japp om den som varit otrogen går på terapi så är det en bra början men absolut ingen garanti för det kan lika gärna vara ett spel för gallerierna. Och samma fråga gäller där, hur läge ska man vänta tills resultat uppnås och till vilket pris?

Japp, i stor sett alla som varit otrogna ljuger och det är en av anledningarna till varför så får förhållanden klarar en otrohet. Få tycker det är värt att ge någon som varit otrogen och får en andra chans dessutom sitter och ljuger och vägrar ta ansvar för det ytterligare chanser, för det är ju verklige att pissa på den chansen man fått.

Absolut, jag personligen tycker inte det är värt att förlåta, men har förståelse för varför många gör det. Men ensidigt vet jag inte om jag skulle kalla det för jag har inte sagt att det är fel att förlåta utan ifrågasätter snarare hur mycket skit man är beredd att ta. För vi pratar ju inte bara om att förlåta en otrohet, vi pratar även om att förlåta att personen ljuger om det och vägrar ta ansvar för det.
    Jag ifrågasätter även grova generaliseringar som förekommit som tex... "äkta kärlek är värt att kämpa för". Att bara vilja höra framgång och utbyta grova generaliseringar är ju ganska ensidigt det med.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 14:39:09 följande:
    Jag har uppfattat och fått intrycket av dina påståenden och din argumentation så som att du vill försöka övertyga andra om att det tar alltför lång tid, för alla och alltid.
    Och jag uppfattar dig så som att du strävar efter att påverka andra till att tro att priset är alltför högt.
    Du ger mig intrycket att du vill inbilla dig själv och andra att du vet sanningen om i stort sett alla.
    Jag uppfattar dig som att du känner dig pissad på (ditt uttryck!) av människor rent generellt.
    Du har inte läst och förstått att man kan som jag och många andra välja att gå vidare på ett bra och lyckligt sätt, som en lyckligare människa, utan att man tvunget måste förlåta handlingen. Du har inte den förmågan och då verkar du inbilla dig att alla måste vara lika och tycka lika som du? Där reserverar jag mig, jag är absolut inte som du och jag tycker verkligen inte som du.

Jag står för att äkta kärlek är alltid värt att kämpa för. För mig råder inte minsta tvivel.
    Men jag undrar om du ens har den minsta aning om vad äkta kärlek är och vad det innebär för mig och för andra människor? Har du förmåga att överhuvudtaget känna kärlek till andra människor? Att känna kärlek till dig själv?
    Du får tolka det hur du vill, jag säger vad JAG tycker och hur JAG ser på det.

Ja äkta kärlek är ju säkert fint OM den är äkta och frågan är ju hur man avgör om kärleken är äkta (ömsesidigt) efter en sån sån fadäs från sin partners sida. Att bara stoppa huvudet i sanden och enbart gå på tro utan att bolla det med verkligheten känns ju inte speciellt bra (förnekelse?).

För dig råder det kanske inte mista tvivel NU i efterhand, men det kunde lika väl slutat på ett helt annat sätt och då hade du förmodligen oxå sett det på ett helt annat sätt.

Jag har absolut förmåga att känna kärlek till andra människor, bara för att jag inte tycker som du gör eller propagerar för att blint ta vilket skit som helst så betyder det inte att jag inte kan känna kärlek. Bara det att du ställer en sån korkad fråga säger mig att det snarare verkar vara du som har svårt att acceptera att andra inte ser saker som du gör, vilket blir ganska lustigt när du sen pratar om ensidighet.

Att känna kärlek till sig själv är just att ta hand om sig själv och inte låta andra kliva på en som de behagar, att inte sudda ut sig själv för att passa andra, framför allt inte människor som svikit dig.... så där är du verkligen ute och cyklar
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 15:18:42 följande:
    Det är ok att du frågar. Men det går nog inte förklara så att du kan förstå. Jag tror tyvärr kanske inte att du har gott syfte och jag tror inte att du har vilja eller förmåga att förstå?

För mig är det fullt möjligt att känna äkta kärlek men att ändå begå en dålig och felaktig handling mot den man älskar, som t ex att fatta ett extremt dåligt beslut att vara otrogen.

Det kan handla om en hel massa faktorer som gör att en person fattar beslutet att vara otrogen, trots att han/eller hon känner äkta kärlek.

OBS: Till dig och till andra, som gillar att nedvärdera andra människor?, jag har inte försvarat otrohet, har inte sagt att det är bra, har inte sagt att det finns några faktorer att skylla på.
    Ok så att inte hålla med dig och ställa frågor är detsamma som att nedvärdera dig menar du?

Ingen har påstått att du försvarar otrohet, det som ifrågasätts är om kärleken verklig är så äkta som man tror om den ene medvetet väljer att kasta bort den så lättvindigt och sen vägrar att stå för det. Och du har ju hittills valt att inte svara på det utan känt dig kränkt och gått till personangrepp istället,
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 16:43:11 följande:
    Ja, som sagt var...

Jag skrev: "Det är ok att du frågar." Hur kunde du missförstå det?

Jag skrev: ... ", som gillar att nedvärdera andra människor?,"
    Notera gärna frågetecknet och att detta står inom kommatecken, det var alltså en invävd fråga till dig och andra, om du eller andra gillar att nedvärdera människor? (notera gärna frågetecknet).

Jag anser att jag har försökt att tydligt svara:
    "För mig är det fullt möjligt att känna äkta kärlek men att ändå begå en dålig och felaktig handling mot den man älskar, som t ex att fatta ett extremt dåligt beslut att vara otrogen.
    Det kan handla om en hel massa faktorer som gör att en person fattar beslutet att vara otrogen, trots att han/eller hon känner äkta kärlek."
    Vad är det i detta svar som du behöver få ytterligare förklarat för dig? (Men självfallet begär jag inte att du måste ha samma åsikt som jag).

Jag har inte skrivit något om att den ena medvetet väljer att lättvindigt kasta bort kärleken. Inte heller har jag sagt att jag eller min partner skulle ha vägrat stå för sin handling. Var har du fått det ifrån?

Jag har inte gått till personangrepp.
    Om jag har gjort det så visa det med hjälp av citat så ska jag rätta mig själv.
    Jasså?
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 14:39:09 följande:
    Jag har uppfattat och fått intrycket av dina påståenden och din argumentation så som att du vill försöka övertyga andra om att det tar alltför lång tid, för alla och alltid.
    Och jag uppfattar dig så som att du strävar efter att påverka andra till att tro att priset är alltför högt.
    Du ger mig intrycket att du vill inbilla dig själv och andra att du vet sanningen om i stort sett alla.
    Jag uppfattar dig som att du känner dig pissad på (ditt uttryck!) av människor rent generellt.
    Du har inte läst och förstått att man kan som jag och många andra välja att gå vidare på ett bra och lyckligt sätt, som en lyckligare människa, utan att man tvunget måste förlåta handlingen. Du har inte den förmågan och då verkar du inbilla dig att alla måste vara lika och tycka lika som du? Där reserverar jag mig, jag är absolut inte som du och jag tycker verkligen inte som du.

Jag står för att äkta kärlek är alltid värt att kämpa för. För mig råder inte minsta tvivel.
    Men jag undrar om du ens har den minsta aning om vad äkta kärlek är och vad det innebär för mig och för andra människor? Har du förmåga att överhuvudtaget känna kärlek till andra människor? Att känna kärlek till dig själv?
    Här är det ju mycket snack om min person men inte så mycket prat om frågorna som ställts.?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 18:12:10 följande:
    Jag förstår om inlägget är alltför svårt för dig att förstå då det var ett svar till en annan medlem. Kolla gärna vem det var jag citerade för att undvika missförstånd.
    Anonym (jaha) skrev 2020-04-08 12:35:16 följande:
    Jag har heller inte sagt att det måste ta lång tid... frågan är snarare hur länge ska man vänta och till vilket pris?

Japp om den som varit otrogen går på terapi så är det en bra början men absolut ingen garanti för det kan lika gärna vara ett spel för gallerierna. Och samma fråga gäller där, hur läge ska man vänta tills resultat uppnås och till vilket pris?

Japp, i stor sett alla som varit otrogna ljuger och det är en av anledningarna till varför så får förhållanden klarar en otrohet. Få tycker det är värt att ge någon som varit otrogen och får en andra chans dessutom sitter och ljuger och vägrar ta ansvar för det ytterligare chanser, för det är ju verklige att pissa på den chansen man fått.

Absolut, jag personligen tycker inte det är värt att förlåta, men har förståelse för varför många gör det. Men ensidigt vet jag inte om jag skulle kalla det för jag har inte sagt att det är fel att förlåta utan ifrågasätter snarare hur mycket skit man är beredd att ta. För vi pratar ju inte bara om att förlåta en otrohet, vi pratar även om att förlåta att personen ljuger om det och vägrar ta ansvar för det.
    Jag ifrågasätter även grova generaliseringar som förekommit som tex... "äkta kärlek är värt att kämpa för". Att bara vilja höra framgång och utbyta grova generaliseringar är ju ganska ensidigt det med.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 18:12:10 följande:
    Jag förstår om inlägget är alltför svårt för dig att förstå då det var ett svar till en annan medlem. Kolla gärna vem det var jag citerade för att undvika missförstånd.
    Så vitt jag vet är jag den enda (jaha) i denna tråd... eller finns det fler?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 18:20:30 följande:
    Ja du citerade mitt inlägg, du valde att skriva mycket personligt i jag-form. Jag besvarade direkt det som du påstod och dina frågor och jag förklarade hur jag uppfattade det som du skrev.
    Om jag uppfattade fel så har du alla möjligheter förklara och ställa tillrätta.
    Inget i det jag skriver kan betraktas som påhopp på dig som person och är inte i närheten av något personangrepp. Om du ändå lyckas uppfatta det så så ligger det nog endast i din egen tolkning. Jag garanterar dig att det fanns inte ens en gnutta önskan från min sida att gå till personangrepp eller något liknande, utan jag beskrev bara hur jag uppfattade det som du skrev till mig när du citerade mitt inlägg.
    Om du anser att någon av dina frågor är obesvarade så får du gärna förtydliga och ställa dina sakliga frågor till mig igen, så ska jag försöka svara sakligt igen.
    Ok så nu hade jag tydligen inte blandat ihop inlägg.... va bra att vi konstaterad det iaf,

Japp du hade som sagt många åsikter om mig, men svarade i stort sett inte på ene enda fråga som ställts.

Hur vet du att kärleken är äkta om personen är otrogen mot dig och dessutom inte står för det?

När personen valde att vara otrogen så visste han att han satte förhållandet på spel och valde att göra det ändå. Är det äkta kärlek? Gör man så med något man tycker är dyrbart eller betyder det att man inte tycker det är så dyrbart och värt att riskera?

Du svarade heller inte på frågan om du menar ensidig kärlek eller ömsesidig kärlek. När du säger äkta kärlek, menar du äkta kärlek från båda eller räcker det med bara från den ena?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 19:03:20 följande:
    Alla dina frågor anser jag vara vara besvarade redan i mitt första inlägg i tråden, och även kompletterat i senare inlägg, innan du ens har ställt dem. De flesta är faktiskt direkt och tydligt besvarade, de andra kanske inte direkt besvarade men även i dessa fall går nog svaret att tyda i det jag har skrivit i tråden, om du vill försöka på ett positivt sätt.
    Jag är dock inte säker på att du ärligt söker och är helt öppen för mina svar på dina frågor? Kanske är ditt syfte något annat än att seriöst försöka få ta del min åsikt?

Jag har givit min uppfattning och jag har beskrivit mitt sätt att se på saken i mitt första inlägg och följande.
    Du måste absolut inte gilla att jag medvetet väljer ett positivt sätt och jag förstår att du kanske inte alls har förmåga att se det på något som ens liknar mitt kärleksfulla sätt. Kanske ditt och mitt sätt att möta livet och att hylla och ta del av kärleken skiljer sig allt för mycket åt?

Jag gillar verkligen inte ditt sätt, på vilket jag uppfattar att du väljer att se på saken, men jag accepterar självfallet att det är din åsikt och ditt sätt.
    Du har inget annat att välja på än att acceptera att mitt sätt är mera rätt rätt för mig, du kan aldrig övertyga mig att ditt sätt att se på saken och att se på människor någonsin kan komma att bli rätt för mig.
    Detta oavsett vilka hårda och otrevliga ord du väljer använda för att försöka peppa dig själv tro du skulle ha någon som helst förmåga att övertyga mig ändra min valda positiva människosyn.
    Sannolikt är du en person som jag skulle ha ganska svårt för och sannolikt skulle du och jag inte välja varandra för att skratta tillsammans och för att bli nära och förtrogna vänner. Jag är dock rätt så övertygad att jag skulle kunna lägga mig vinning om acceptera dig som människa och som en bekant, om omständigheter så kräver.
    Men tur ändå för oss båda att vi alla har rätt att välja såväl vilken människosyn som syn på livet och kärleken vi vill sträva efter att skaffa oss själva, liksom att vi själva har rätt att välja med vilka människor vi vill vara nära vänner.
    Tycker inte frågorna jag ställde är besvarade i dina tidigare inlägg... där pratar du mest om ... han är otrogen , ni går i terapi och gör om er själva i grunden (samtidigt som du säger att du inte låtit otroheten definera dig ?) och kom fram till att ni älskar varandra 80%....Om ni var tvungna att göra om er själva i grunden för att öht kunna passa ihop, hur kunde du veta att det var äkta kärlek innan om förvandlinsprocessen? 

Du skriver att han genom terapi kom fram till den verkliga anledningen til att han varit otrogen... men det är ff inget svar till att han oavsett anledning medvetet satte ert förhållande och kärlek på spel för några knull och hur du lyckas koppla det till äkta krälek?

Jga gillar inte ditt sätt eller resonemang heller, du verkar tro att alla som inte håller med dig försöker övertala dig eller kränka dig. Och det talar rakt emot den öppenhet och positivitet du säger dig besitta. Och sättet du och TS bemöter alla som ifrågasätter ert val (defensivt och agressivt) och att ni enbart vill prata med andra som tycker likadant talar för att ni verka vara väldigt sköra, osäkra och rädda. Om man är helt säker på sin sak hela vägen till märgen så finns det ingen som helst anledning att reagera som ni gör när andra tycker olika. Det går att föra en saklig diskussion diskussion trotts att man tycker olika.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-09 14:12:42 följande:
    Du är fri att ha din egen åsikt.
    Du frågar hur jag mår men inget tyder på att du egentligen bryr dig det minsta om hur jag mår, eller hur?

Om du är äkta och genuint intresserad av hur jag mår så framgår det ganska bra i mina tidigare inlägg.
    Om du är genuin i din undran så får du gärna berätta något som anknyter till trådstarten och gärna berätta om hur du själv mår. Fråga sedan gärna igen hur jag mår, om du har ett äkta intresse, så ska jag gärna samtala med dig om hur vi båda mår och utveckla det vidare, då allra helst att du väljer skriva något som anknyter till trådens ämne.
    kan ju beror på att varken du eller TS heller haft någon genuint intresse av att höra något annat än det man vill höra och gått till attack på allt och alla som inte håller med. Hur har du tänkt dig att få genuina svar så? Är genuint alltid detsamma som medhåll för dig?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-13 13:50:28 följande:
    Förlåt TS och alla ni andra i tråden, för att jag och denne (jaha) har tagit allt för mycket utrymme i tråden med något som kanske mest kan liknas vid bara dravel?

Jag är öppen för fortsatt diskussion med TS och andra i tråden, om någon önskar.
    Haha, snacka om att säga emot dig själv, först gnäller du om att jag "tar upp för mycket utrymme i tråden" och sen säger du att du är öppen för diskussion.... du är inte det minsta öppen för diskussion, det enda du är öppen för är medhåll och klappa rygg på varandra. Du verkar vara livrädd för all slags ifrågasättande,

Jag håller med Sandrasöt88. du verkar inte må bra, för hade du gjort det så hade du du inte varit så rädd som du är. Det verkar som att ditt sätt att lösa din mans otorhet var att stoppa huvudet djupt ner i sanden och övertyga dig själv om att allt är bra och är livrädd för allt som kan sticka hål på bubblan.... i så fall är det djupt tragisk för då har du flytt in i en fantasivärld och verkligen låtit en otrohet förändra dig i grunden.

Men visst, vill ni stoppa huvudet i sanden och uppmuntra varandra att leva i fantasibubblor så är det upp till er.

Bye bye....
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-14 11:04:36 följande:
    "Jag är öppen för fortsatt diskussion med TS och andra i tråden, om någon önskar."
    De flesta (alla andra än du?) klarar nog förstå vad jag menar, men för din skull ska jag givetvis förtydliga:
    Med "TS och andra" avser jag TS och andra än du (jaha).
    Du och jag har inte längre något vettigt att säga till varandra.
    Om du och jag skulle fortsätta diskutera så tycker jag bara att vi fortsätter förstöra tråden, vilket vi ju uppenbarligen redan har gjort, eftersom ingen annan har kommit med något inlägg.
    Jag ber återigen TS och övriga i tråden om ursäkt för min del i detta.
    Ja eftersom din definition av "vettigt" betyder medhåll, det är liksom allt du klarar av eller vill höra. Allt annat vill du inte diskutera, och då kan du inte påstå att du vill föra en "saklig diskussion", för en ensidig diskussion där man censurerar bort allt som inte stämmer med man vill höra kan inte kallas saklig.

Att påstå att alla som inte ger er medhåll "förstör tråden" är bara ett lite finare sätt att be alla som inte tycker som ni hålla tyst.

Men som sagt, du och TS verkar bara vilja och bygga upp fantasibubblor så då får ni ha det så...jag lämnar tråden.
Svar på tråden Återuppbygga förhållande efter otrohet