Anonym (Kämpar) skrev 2020-04-03 10:02:06 följande:
Jag är inte dum. Jag vet att det är hårt arbete framför oss. Min partner vet att han måste dra det tyngsta lasset i det här arbetet.
Jag ville höra några enstaka som lyckats och hur de har gjort. Men folk verkar inte vara läskunniga och ganska sugna på att kräka ur sig vad som helst. Tonen blev ju ganska otrevlig på vissa.
Jag vet också att oavsett vad jag skriver om vad min partner har gjort så kommer alla att hänga ut det utifrån sina egna värsta tolkningar med tanke på hur otrevliga folk har varit här.
Jag mår faktiskt sämre (!!!!!) av att ställa frågor här än att prata med min man!!
Jag hör ju till de som har gått igenom det hela, men jag vill ändå påpeka att det var en jävligt jobbig resa. 10 år snart, och de första 6 - 7 åren orkar jag oftast inte ens tänka på (eller beskriva).
Du ska inte ta illa upp för att folk skriver upprörda saker i tråden, vi är människor vi med, som har sår som åsamkats av våra partners. Ärren finns kvar för alltid.
Att du mår sämre av tråden orsakats kanske att du konfronteras av smärtan, och tvingas inse hur jobbigt det är och kommer vara under en längre period. Att blunda inför det nu kanske hade känts bättre, men sanningen kommer ifatt förr eller senare hur som helst.