• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Labella9

Hej allihopa! Hoppar in i tråden då jag gärna vill bli gravid och vi kör oskyddat just nu. Dock ammar jag min 1-åring och har galet oregelbunden mens, antagligen pga amningen. Fick första mensen i januari och hade en i mars också ??????????????? så jag vet varken när äl eller bim är.

Med dottern blev vi gravida på andra försöket, men nu kan vi ju inte ha lika bra koll på äl tyvärr, men händer det så händer det. Det var lite kort om oss ??

• Labella9

Oj, råkade använda telefonens smileysarna så det blev massa frågetecken, sorry

• Sanal1

Hej alla! Denna veckan räknar jag med ÄL som blir vårt andra försök, ska börja med ägglossningstest på torsdag och har enligt app ÄL den 26/4 och BIM den 11/5. Får se om datumen står sig då jag bara haft en cykel sedan spiraluttag. Hade helt glömt av vilken trip det är med känningar och humörsvängningar, lär väl dock inte bli bättre när det tar sig!

• Trocazero

Jag hade ÄL igår enligt stickor och smärta, haha, så vi har kaninat hela helgen (och kör nog två gånger idag för säkerhets skull...). Nu måste det väl ändå bli nåt denna gången, haha! Vårt femte försök denna gången. Har haft sex mer sällan andra gångerna men nu slog vi på stort med 1-2 ggr per dag sen i fredags, haha. Såhär såg mina ÄL-test ut denna cykeln.

• Meri95
    Trocazero skrev 2020-04-21 13:57:37 följande:

Jag hade ÄL igår enligt stickor och smärta, haha, så vi har kaninat hela helgen (och kör nog två gånger idag för säkerhets skull...). Nu måste det väl ändå bli nåt denna gången, haha! Vårt femte försök denna gången. Har haft sex mer sällan andra gångerna men nu slog vi på stort med 1-2 ggr per dag sen i fredags, haha. Såhär såg mina ÄL-test ut denna cykeln.

Hade äl förrigår enligt stickorna, vi körde exakt så som er????Fick mensvärk vid äl +2 idag, har bim 4/5 . Hoppas det blir nåt. när har du bim?
  • Undrandee

Vad tror ni? Jag väntar på att min ÄL ska ske den 25e. Har inte fått något positivt ÄL-test ännu.

Men nu är min partner sjuk i halsfluss och känner sig väldigt låg på energi så han känner sig absolut inte sugen på mer sex än nödvändigt som han kallade det. Dagen innan måste ju kunna vara tillräckligt, eller? Eventuellt samma dag som ÄL-testet blir positivt?

• Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-04-21 15:02:53 följande:

Vad tror ni? Jag väntar på att min ÄL ska ske den 25e. Har inte fått något positivt ÄL-test ännu.

Men nu är min partner sjuk i halsfluss och känner sig väldigt låg på energi så han känner sig absolut inte sugen på mer sex än nödvändigt som han kallade det. Dagen innan måste ju kunna vara tillräckligt, eller? Eventuellt samma dag som ÄL-testet blir positivt?

Men så typiskt! Jag hade satsat på samma dag som ÄL-testet är positivt. Då har du troligen ÄL inom 12-36 timmar.
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-21 15:02:53 följande:

Oj dålig tajming! Men någon dag innan äl och samma dag iallafall hade jag satsat på :)

Jag fick en tom ring imorse på mitt äl test men började på känningar nu under dagen så tog ett nytt nu, och nu blev de blinkande gubbe :D har tid imorgon för att kolla när det e daga för ovitrelle! Hoppas hoppas de blir imorgon eller torsdag iallafall :) för en gångsskull känner jag mej lite hoppfull nu denna gång :)
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-04-21 15:54:01 följande:

Men så typiskt! Jag hade satsat på samma dag som ÄL-testet är positivt. Då har du troligen ÄL inom 12-36 timmar.

Alltid så svårt det där med när ägget släpper efter positivt resultat. Vissa säger 24-48 timmar , andra 12-36 som du sa. Men det känns ju som större chans innan ÄL dagen, än samma dag. Så då väntar jag in förhoppningsvis ett positivt ÄL-test!
  • Trocazero
    Meri95 skrev 2020-04-21 14:39:17 följande:

Hade äl förrigår enligt stickorna, vi körde exakt så som er????Fick mensvärk vid äl +2 idag, har bim 4/5 . Hoppas det blir nåt. när har du bim?

Skoj!!! Har BIM 3/5 så det blir ju typ samtidigt. Jag hade ÄL-värk igår och har fortfarande lite idag, som vanligt mest till höger men har även haft lite svagt till vänster. Skumt men kan ju vara pga allt sex haha...
Svar på tråden Bim Maj 2020