• AngelaS

Bim Maj 2020

Hej! 
    Hoppas det är OK att jag hoppar in här. Helt ny på detta forum och första inlägget. Har dock läst och följt länge.Glad Jag och min man försöker bli gravida. Jag är 28 år och han är 33 år. Vi har försökt aktivt sedan november 2019, alltså drygt 6 månader, men inget har hänt än. Vet att det inte är så lång tid men man blir lätt orolig. Får superbra respons på ägglossningstesterna varje månad och har en cykel på 29 dagar med något kort lutealfas på 10-11 dagar.
    Har BIM imorgon men känner redan nu att det är kört denna gång också... Blir så less. 
    Nästa BIM är 13 maj.

Vi hoppas på positivt besked i maj! Håller tummarna för er alla andra också. Kul att kunna följas åt dessutom då mannen inte alltid är pratglad heh!

• AngelaS
    Undrandee skrev 2020-04-14 15:49:34 följande:
    Hej!

Jag är också 28 år och har cykler på 29 dagar med 10-11 dagars lutealfaser. 5e försöket, har ett barn sedan innan född 2014 och två missfall under 2019 med 6 månaders mellanrum. Känner mig nervös att något är galet med min kropp och därmed inte kan bli/kan behålla en graviditet.

Beräknas ha ägglossning runt 24 april och BIM 6/5
    Hej! 
    Oj, vad likt!
    Usch förstår att det måste kännas jobbigt.. Jag har själv ingen erfarenhet av missfall men inser tyvärr att det kan hända vem som helst. Ytterligare ett orosmoment att dras med om/när man väl får ett pluss på stickan (som att det inte finns tillräckligt att tänka på och oroa sig för redan) Obestämd

Jag har aldrig tidigare tänkt på svårigheter att bli gravid förrän jag väl ville bli det själv. Men när jag läste på om de par som hade det svårt så kunde jag visualisera mig själv där i samma sits. Konstigt och inte alls med vilje, men sant! Det var något som bara klickade i huvudet när någon nämnde ofrivillig barnlöshet, att ja, det kommer säkert hända mig. Därför är det en tanke som gnager i huvudet varje månad innan BIM. 
    Såklart har jag en rationell sida av mig som säger åt mig att ta det lugnt, inte stressa upp mig och att det säkert kommer att gå vägen. 6  försök är ingenting!

Men den mer orationella delen av mig vinner dock striden ibland. Demon
  • AngelaS

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. I mitt första inlägg här så var det dagen innan BIM och jag kände otrolig mensvärk samt rosa flytningar. Tänkte såklart att det var kört, precis som alla andra månader. 

Men är nu på BIM +1 och mensen har fortfarande inte kommit än.. inte ens lite. Helt väck är den och det har aldrig hänt tidigare. Förvånad Brukar få mellanblödningar 2 dagar innan BIM sen kommer mensen som ett brev på posten på BIM (direkt på morgonen). Känner fortfarande en kraftig mensvärk men någonstans vill jag inbilla mig att det kanske gick vägen denna gång... Ahhh den känslan att hela tiden vara mellan hopp och förtvivlan. 

Jag ska ta ett test imorgon direkt när jag vaknat... Håll tummarna för mig ladies! 
    Skulle mensen komma ändå så är det ett hemskt spratt kroppen spelar mig.

• AngelaS
    Majja92 skrev 2020-04-16 10:34:46 följande:

Någon som har erfarenhet kring fertilitet meditation? Har precis börjat och jag äääälskar det, bölar varje gång haha. Söker iallafall tips på fler bra meditationer att lyssna på!

Nej, aldrig hört.. Vad är det?? Förvånad
  • AngelaS
    Arneliis skrev 2020-04-14 19:15:54 följande:
    Har ganska mycket likt. Jag e 28 och killen 31. Vi har också försökt sedan november med vår första. Har bim 1 maj så hoppas detta blir vår månad:)
    Håller verkligen tummarna!! :D
  • AngelaS
    Majja92 skrev 2020-04-16 11:18:14 följande:
    Åhhh så spännande! Låter onekligen som att du är gravid!!! Min mens kan variera med några dagar, ibland till och med en vecka :( I och med att du har passerat bim skulle nog även ett eftermiddags test visa streck, om du har svårt att hålla dig som jag
    Hoppas hoppas hoppas! Mensvärken är ju inte rolig och jag blir ju sönderstressad varje gång jag ska på toa, för jag vill inte få ett negativt besked. 
    Jag får se om jag kan hålla mig Glad Är så trött på att få negativa test så jag ska nog dra på det lite i alla fall. 
  • AngelaS
    Trocazero skrev 2020-04-16 12:25:20 följande:
    Håller verkligen tummarna!! :D 
    Tack! <3
  • AngelaS
    Majja92 skrev 2020-04-16 11:30:15 följande:
    Bra tänkt, håller verkligen tummarna för dig!! <3
    Tack!! <3
  • AngelaS
    123fjäril skrev 2020-04-16 13:19:40 följande:
    Hur gick det idag med test? Eller skulle du testa imorgon?
    Jag testar imorgon! 
  • AngelaS

Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 
    I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!

• AngelaS
    kolsyrade skrev 2020-04-16 17:54:41 följande:
    Oj vad kul, grattis!!
    Tack <3<<3
  • AngelaS
    Majja92 skrev 2020-04-16 18:48:36 följande:
    Grattis!! Kände det på mig :D
    Tack! :D Haha jasså <3
  • AngelaS
    Arneliis skrev 2020-04-16 18:49:20 följande:
    Åh stort grattis<3 något speciellt ni testat denna månaden så du kan ge tips?
    Tack så mycket <3 Vi bestämde faktiskt denna månad att "mysa" båda dagarna innan ÄL, på ÄL och dagen efter ÄL. Det är nog det enda som skiljer sig från de andra gångerna :) Tidigare har vi kört typ "varannan dag" metoden. Lycka till!!
  • AngelaS
    123fjäril skrev 2020-04-16 19:26:32 följande:
    Stort grattis :) <3
    Tack så mycket :D<3
  • AngelaS
    Zamaso1 skrev 2020-04-16 20:22:06 följande:
    Grattis! Hoppas allt går som de ska :)
    Tack!! Det gör vi verkligen också :)
Svar på tråden Bim Maj 2020