mzl93 skrev 2020-05-01 10:16:58 följande:
Jag läste någonstans att det kan rubba regelbundna cykler men har ingen aning om den som skrev det har några belägg för detta. Jag tänker prova i alla fall! Ska, enligt kalendern, ha ÄL idag men tog nyss test och det visade negativt. Är det för sent att äta rosenrot så nära inpå ägglossningen?
läste också det med cykler, jag har en nästan på pricken regelbunden cykel... men jag ska testa ändå tror jag. håller på å läser runt om rosenrot på nätet just nu och det verkar vara så att man inte ska äta rosenrot när man är gravid, utan bara inför det, dvs från mensens första dag till ägglossning! så om jag var du skulle jag vänta till nästa månad om det inte tar sig denna :) jag ska ha mens imorgon så om den kommer går jag och köper ett pack i tablettform. ska få med killen på tåget också tänkte jag! ska
möjligen vara bra om mannen tar det också, men också kul att dela på ansvaret typ, vill inte känna att jag är i detta helt själv. folk äter ju rosenrot mot trötthet och utmattningssyndrom då det ska öka mentalt fokus och inre lugn så det låter ju som en win win grej!