Bonusbarn i coronatider
Nej ingen av oss är i riskgrupp, o ja... Jag kanske är orolig i onödan. Men jag tycker att man ska göra så gott som för att skydda sina barn o sig själva. En vuxen människa som går i butiker vet ju att man inte pillar på allt, inte stoppar sina fingrar i munnen o tvättar händerna regelbundet. Barnen "glömmer" ju o pillar gärna på allt, suger på fingrarna, hostar rätt ut m.m.(ja även om de är stora barn)
Att pappan borde säga till håller jag med om, har dock inte pratat med han om det här ännu. Men det var en händelse för två veckor sen. Ena barnet va sjukt (ögoninflammation, förkylning o löss), barnet är då hemma från skolan o mamman vabbar. Istället för vara hemma så tar mamman med barnet till badhuset, köpcentrum, restauranger m.m. Detta reagerade jag på o tyckte va helt fel då alla uppmanas att va hemma om man har minsta symtom. Pappan tyckte också det va fel men struntade i det då han menar på att det hjälper inte han säger till för mamman tycker inte det är en big deal.
Det gör att jag känner mig olustig för att ta upp detta med honom då jag känner mig tjatig när det egentligen inte berör mig. Men samtidigt bryr jag ju mig om barnen, mitt egna barn. O alla andra människor i dessa tider...