Anonym (Jobbig situation) skrev 2020-03-30 14:51:15 följande:
Låter jobbigt men det finns hopp!
Du skriver att han visar lust och t.o.m blir hård när ni gosar. Kanske kan ni försöka få till någon snabbis under dagarna när han har energi? I den mån det går såklart, du nämner ju också att ni har barn.
Har ni pratat om detta? Annars kan det vara en idé att under lugna former ta upp det, utan att anklaga eller dömma, bara säga att "såhär känner jag". Kanske kan ni hjälpas åt för att han ska få mer ork och energi. Han kanske är stressad eller orolig över något, allt sånt påverkar lusten.
Kanske tycker han mer om att ha sex på morgonen/mitt på dagen?
Jag tycker inte att du ska bry dig om de som skriver här att du är elak/sjuk för att du vill att din man ska vilja ha sex med dig! Du vill ju inte begå något övergrepp, du vill ju bara att du och din partner ska ha ett fint samliv, det är inget konstigt med det. Att känna sig åtrådd och att vara intim är en jätteviktig del i en kärleksrelation, om inte den biten funkar blir man lätt osäker och bitter. Känn ingen skuld/skam. Berätta för honom hur du känner och be honom förklara hur hans tankar går kring detta. Håller tummarna för er!
Äntligen ett vettigt svar, tack!
Vi talade om detta senast igår ikväll. Där jsg tog upp utan att som du säger, skuldbelägga, utsn sa att "såhär önskar jag att det var därför att... "
han var med på att varannan- var tredje dag lät rimligt, saken som hels tråden här handlar om är att HUR vi ska komma dit med tanke på hans trötthet.
Som sagt, hade han sagt att hsn inte vill ha mer sex hade jag självklart accepterat det utifrån det. Men nu VILL han och jag söker tips på vad män faktiskt gillar när det kommer till förförande och sex.
Ser heller inget ont i att jag åtrår och älskar min man och därför vill ha sex ofta med honom!