Påhittade namnförslag sökes till våran bebis!
Jag söker påhittade namn både flick och pojknamn då vi inte vet könet än. Vill inte ha något vanligt (eller ovanligt) etablerat namn, endast påhittade så kom gärna med namnförslag. Tack på förhand!
Jag söker påhittade namn både flick och pojknamn då vi inte vet könet än. Vill inte ha något vanligt (eller ovanligt) etablerat namn, endast påhittade så kom gärna med namnförslag. Tack på förhand!
Alla namn och ord är ju på ett sätt "påhittade" någon gång. Och det är alltid spännande med lite historia bakom namnen. Här finns massor av gamla nordiska namn varav flertalet bortglömda i dagens namnbruk: https://kulturbilder.wordpress.com/2013/07/14/nordiska-namn/
Dyveke Vallia Monia Alima Kalia
Toalettia låter väl fint?
Brukar gå förbi en gammal gravsten på kyrkogården för en dam som hette Henliry. Tycker det är väldigt fint faktiskt och ingen verkar heta det nu som man kollar på Scb.
Brukar gå förbi en gammal gravsten på kyrkogården för en dam som hette Henliry. Tycker det är väldigt fint faktiskt och ingen verkar heta det nu som man kollar på Scb.
Fint. När dog hon?
Några bidrag från lilla mej.
Adigus
Buvi
Cefyla
Drälle
Esmik
Fauri
Glovim
Hyblia
Ibari
Jott
Kasmyra
Lubog
Mjötter
Nopinus
Ocelia
Pössla
Quitter
Riri
Salky
Trulva
Umna
Vokolina
Wipne
Xamio
Ydnek
Zap
Ålman
Ätty
Öxe
Celle [sell]
Trau
Juse
Loit
Hew
Mäli
Blij
Vikne
Yrgh
Quas
Ålo
Nam
Xan
Yeslick
Coran
Jahiera
Khalid
Minsc
Eldoth
Skie
Faldorn
Viconia
Keldorn
Valgyr
Imoen
Dynahier
Qualy
Etc....
Celle [sell]
Trau
Juse
Loit
Hew
Mäli
Blij
Vikne
Yrgh
Quas
Ålo
Nam
Xan
Yeslick
Coran
Jahiera
Khalid
Minsc
Eldoth
Skie
Faldorn
Viconia
Keldorn
Valgyr
Imoen
Dynahier
Qualy
Etc....
Koronia eller covidah.
Isalei
Eilonwy (bokprinsessa men jag bara älskar det)
Lindriel (en karaktär jag hittade på för tusen år sen)
Ysobel
Minai
Artesia (från comics)
Quintia