Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Varför får skitstövlar det de vill medan snälla blir utan?

Att du orkar... Att du orkar projicera din egen olycka på denna ingifta släkting. Du låter bitter, missunnsam och avundsjuk. Jobba med dig själv.

• Anonym (Y)

Vad känner du till om hennes inre liv?

Vad vet du om vad hon kämpar emot i sitt liv?

Jag förstår verkligen din känsla, men jag står också fast vid att jag tycker att inte verkar särskilt sunt att fokusera så på en annan människa och dennes tillkortakommanden.

En förändring måste börja med oss själva och bakom alla våra fasader finns en jämlike - skapad av kött och blod och som kanske kämpar mot sådant en annan inte har en aning om..

Jag har själv blivit utsatt för just det där, och vet hur det känns att stå på ?den andra sidan?.

Jag hade en person i min närhet som alltid såg mig som en bortskämd, självupptagen, och manipulativ dramaqueen.

Stämpeln fick innan jag ens var gammal nog att förstå dess innebörd och innan jag ens var gammal nog att ens ta ansvar för det.

Det epitetet fick jag sedan bära med mig resten av mitt liv och kunde aldrig tvätta mig fri ifrån den.

Till saken hör att hon aldrig kände eller lärde känna mig på djupet - utan valde att skapa sig en uppfattning av mig baserat på hennes egna fördomar.

Inte visste hon vad jag kämpade och kämpar med bakom ytan.

Jag har också sett på situationer från ?din sida?: Den där vackra, självupptagne och karismatiske ledaren som tycktes få och ha allt och komma undan med allt (!) trots att hon mobbade och körde slut på andra. Lite som mobbarna i skolan. Men som karma kom ikapp..

Min erfarenhet är att karma kommer alltid ikapp till syvende och sist.

Do good - and good things will come to you.

Do bad.. and the bad will come.

Du behöver inte lägga energi på henne. Släpp det.

Alla har sitt personliga lilla helvete någon gång genom livet...

• Anonym (Y)
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-30 20:02:02 följande:

Jag förstår att det känns jävligt surt TS. Det hade jag också tyckt. Min gamla mobbare är välbetald halvkänd ishockeytränare på hög nivå, har tidigare varit spelare utomlands. Har snygg fru och vackra barn. Man vill ju bara spy. Men jag försöker intala mig att alla har nåt skit i livet. "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about."

Undvik henne.

Precis min tanke!
Svar på tråden Varför får skitstövlar det de vill medan snälla blir utan?