Okej att ta med kaffe till skolan?
Min elvaåring vill ta med sig kaffe till skolan på morgonen, jag är osäker, hur hade ni reagerat på det?
Min elvaåring vill ta med sig kaffe till skolan på morgonen, jag är osäker, hur hade ni reagerat på det?
Jag tycker inte att barn alls ska dricka koffeinhaltiga drycker, så jag hade sagt nej.
Ser inte problem med det.
Låt dock inte kaffet vara kokhett, har själv drällt ut kokhett kaffe ur en termos och skållade hakan och bröstet.
En förutsättning är dock att kaffet inte är sötat. Att hon alltid dricker kaffet utan socker. Annars, nej.
Jag har druckt kaffe sedan förskoleåldern, alltså i mer än 50 år. Och ännu lever jag och har hälsan.
För att det förstör tänderna?
För att det bidrar till övervikt?
Förstår du verkligen inte det?
Är det till en friluftsdag eller en vanlig skoldag? När ska hon dricka det? På rasterna?
Har ingen aning om ifall andra barn dricker det där, mitt barn brukar inte bry sig om ?alla andra?, utan är väldigt egen.
Det är inte varmt, det är espressostorleken på kaffemaskinen och resten mjölk och lite syrup.
Ok, faktaresistens alltså.
Varför frågar du ens?
Hon dricker det hemma innan tandborstning.
Så. Enkelt.
Hon dricker regelbundet även hemma antar jag?
För att förtydliga, jag är inte ute efter åsikter till kaffedrickandet i sig, det är sån liten mängd kaffe i de kopparna att det inte oroar mig det minsta, jag vill bara veta hur ni hade reagerat om ni såg en femteklassare med en kaffemugg.
Det är klart att du frågar om kaffet i sig, hade det varit en flaska vatten så hade du knappast frågat.
Vad har skolan för generella regler gällande att ta med sig mat och dryck? När jag gick i skolan fick vi inte ens ta med frukt, så för mig känns det hela en smula absurt.
Du avsåg kanske att fråga det men i trådstarten frågar du hur vi hade reagerat om våra 11-åringar velat ha kaffe med sig till skolan. Barn har svårt att avgöra hur de påverkas och av vad, de är generellt känsligare för stimuli än vuxna och kan få sömnsvårigheter och annat av att dricka koffeinhaltiga drycker. Jag ser inte vitsen helt enkelt. Och definitivt inte på regelbunden basis.
Skickar du med Coca-Cola som måltidsdryck också?
Du avsåg kanske att fråga det men i trådstarten frågar du hur vi hade reagerat om våra 11-åringar velat ha kaffe med sig till skolan. Barn har svårt att avgöra hur de påverkas och av vad, de är generellt känsligare för stimuli än vuxna och kan få sömnsvårigheter och annat av att dricka koffeinhaltiga drycker. Jag ser inte vitsen helt enkelt. Och definitivt inte på regelbunden basis.
Skickar du med Coca-Cola som måltidsdryck också?