Inlägg från: Anonym (ace) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ace)

Vad föredrar du: katt eller hund?

Jag behöver båda arterna i mitt liv.

Jag har nog mer utbyte an hunden, men den kräver så mycket resurser (tid, pengar, utrymme i sängen, stimulans och aktivering osv...).
    Katterna klarar sig ganska bra själva, de behöver bara bra mat, rena lådor och ca 15 min lek 2-3ggr/dag för att vara nöjda. Betydligt billigare i drift, och de tre katterna hoggar definitivt mindre än halva sängen... Och det gör mindre ont när katterna tar en promenad tvärs över mig än när min 60-kg hund gör det.

• Anonym (ace)
    Gizmo skrev 2020-03-23 07:37:40 följande:

Hund, då jag är hundvakt/dagmatte varje dag.
    Det är trevligt att gå långpromenader när det är fint väder. 

Men det är alla morgnar kl 0530, och alla turer när det regnar/blåser/är skitväder som är "vardagen"...
    De gånger det både är fint väder och möjlighet till långpromenad (2+ timmar) uppgår sällan till mer än 60-80 gånger om året. Övrig tid får man ta långpromenaden i regn, rusk och slask, eller hasta en snabbis på 30 min i vackert solsken.
  • Anonym (ace)
    Aniiee skrev 2020-03-27 02:16:21 följande:
    Aldrig i helvete att jag går ut med mina hundar 5:30.

Om vi inte råkar vara vakna fortfarande....
    Hos oss så måste hunden ut i princip det första som händer på morgonen. Vi måste vara på väg ut genom ytterdörren för dagens aktiviteter ca 0615-0630 och hunden ska inte behöva hålla sig i väntan på att jag ska bli klar.
Svar på tråden Vad föredrar du: katt eller hund?