Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?

Nej. Vi har blivit ombedda att inte resa inom landet för att försöka undvika geografisk smittspridning så då får även begravningar vänta. För den som redan dött spelar det ju heller ingen roll när själva hedrandet och avslutet blir. De som lever och sörjer får anstå med att säga sitt farväl. Det tycks mig som ett litet offer i sammanhanget. 

• Pope Joan II
    Anonym (TS) skrev 2020-03-21 21:21:38 följande:
    En del närstående kan eventuellt inte vara med vid annat tillfälle, det är tydligen lite där skon klämmer också.
    Ja, det kan ju inte en del närstående vara om den geografiska spridningen tar god fart heller. Då kan det snarare vara de som ligger i startgroparna för en avskedsceremoni.
  • Pope Joan II
    Anonym (?) skrev 2020-03-26 08:23:49 följande:
    Hur desinficerades bänkarna och allt de tagit i efter begravningen?
    Inget annat i samhället desinficeras ju? I Sverige anses vi bara behöva tvätta händerna, så det är vad vi har att förhålla oss till. 
  • Pope Joan II
    Anonym (?) skrev 2020-03-27 08:40:33 följande:
    Jo det gör det. 
    Jaså? Vad då? Jag har i alla fall inte sett några större insatser på den fronten. Att de desinficerat bussar i vilka smittade färdats vet jag, och att man i någon mån inom vissa sektorer utökat sina städrutiner vet jag också - men allmän desinfektion? Nej, det har jag inte uppfattat skulle ske. 

Enlighten me. 
  • Pope Joan II
    Anonym (?) skrev 2020-03-27 09:08:15 följande:
    Så sant. Jag glömde att det du inte upplever inte existerar. 

FYI: det finns annat sätt att desinficera än allmän desinficering med tankbilar. För att vara krass så kan man konstatera att du inte läser det som skrivs eftersom jag aldrig pratat om det du gör. 
    Så du vill alltså inte upplysa mig om vad det är du pratar om? Jag har för min del aldrig talat om tankbilar. Jag tänkte mer i banorna av att desinficera räcken till rulltrappor, vanliga ledstänger och dylikt. 

Om du vet något som jag inte vet så är det väl rimligt att du berättar vad det är? Och om du efterlyser desinfektion av en lokal i vilken det vistats - vad var det, 25 personer? - så undrar jag hur lokaler där sällskap på 499 desinficeras? Jag har inte sett det göras eller fått det förklarat att det görs heller, så du kan väl, som jag redan bett dig om, ge lite information om hur det verkligen förhåller sig?
Svar på tråden Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?