Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?

Ja, som rubriken lyder.

Vi är ca 15 stycken som åker dit från fyra-fem olika orter.

• Svar på tråden Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?
  • Anonym (TS)
    Anonymm20 skrev 2020-03-21 18:03:42 följande:

Ja, och hållit 1 meter från och inte kramat eller handhälsat.

Blir ju svårt att inte kramas på en begravning...
  • Anonym (TS)
    cleoeme skrev 2020-03-21 18:00:42 följande:

Ja självklart. Du behöver ju inte ha närkontakt om du är rädd. Var nog med att tvätta händerna.

Jag har varit noga med att tvätta händerna hela mitt liv, jag är förvånad över att det är så nytt för folk att man ska tvätta händerna...

Jag är inte rädd alls men många verkar tycka att man ska stanna inne oavsett jobb, hälsa, ärende, om ens mediciner tar slut... Så de som bestämmer kanske ställer in.
  • Anonym (TS)
    Pope Joan II skrev 2020-03-21 20:03:45 följande:

Nej. Vi har blivit ombedda att inte resa inom landet för att försöka undvika geografisk smittspridning så då får även begravningar vänta. För den som redan dött spelar det ju heller ingen roll när själva hedrandet och avslutet blir. De som lever och sörjer får anstå med att säga sitt farväl. Det tycks mig som ett litet offer i sammanhanget. 

En del närstående kan eventuellt inte vara med vid annat tillfälle, det är tydligen lite där skon klämmer också.
  • Anonym (TS)
    Fliselisan skrev 2020-03-22 13:40:18 följande:

Om jag kan ta bilen dit, är frisk själv och inte tillhör någon riskgrupp så skulle jag göra det.

Vore jag äldre - nej.

Går inte att ta bil tyvärr.
  • Anonym (TS)
    Anonym (I egen bil) skrev 2020-03-26 00:28:03 följande:

Då hade jag inte rest och de andra anhöriga hade förstått mitt beslut.

Ungefär en tredjedel kommer inte kunna komma i sådana fall. Får väl bli att skjuta på begravningen, men det innebär att en del inte kan komma alls.
Svar på tråden Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?