Mitt barn blir utan
Hur ni gör får ni ju komma överens om, men lasta mamman (eller sonen) tycker jag ingen har rätt till. Och nej, jag tycker väl inte att det ska kompenseras direkt heller med ngt lika värfefullt. Även om jag inte ser ngt direkt problem med en bättre begagnad mobil om ni har råd. Det får väl bli en tidig present kanske..
Men mamman har rätt att ha sina regler och ni era, sorry men det är lite konsekvensen av att föräldrarna inte lever ihop.
När min bonus önskade sig en bättre dator fick hon ganska mkt av min familj i julklappspengar. Varken mammans familj eller min mans familj har samma ekonomiska förutsättningar som min. En ny dator blev det alltså.
Hennes syster hos mamman har inte samma möjligheter - och kan med andra ord inte få en ny dator. Jättesynd för henne och jag fattar att det kan kännas orättvist, MEN dels måste vi främst tänka på vad vi kan göra för dottern, inte vad hennes mamma kan göra för sina resterande barn, dels får vi vara rättvisa för alla våra barn. För våra gemensamma får ju ta del av min familjs julklappspengar, födelsedagspresenter, semesterresor osv - och eftersom min familj ser min bonus som en familjemedlem så omfattar detta också henne.