• Anonym

Mitt barn blir utan

Anonym (Ledsen) skrev 2020-03-28 21:48:15 följande:
    Vem f-n är du som ska komma och lägga påhittade ord till vad jag tycker? Har jag skrivit ett ord om att bonusens mamma ska ta hänsyn till vad jag tycker? Självklart har inte jag med att göra vad hon köper till sin son, lika lite som hon har med att göra vad jag och min man gör i vårt liv.

Trist när man som du tar saker ur sitt sammanhang och ger dem en annan mening än vad tråden handlade om från början. Ännu en bränd biomorsa gissar jag.
    Fast nej, hon har mer att göra med vad ni gör i ert nuvarande förhållande än vad du har att göra med vad hon gör för sin son.
  • Anonym
    Brumma skrev 2020-03-28 21:56:28 följande:
    Fast nej...

Det har hon faktiskt inte. Alls..
    Precis vad hon har.
    Vad hon gör har inte ts med att göra, vad som sker i det hem som hennes som delvis lever i har hon absolut med att göra.

Det är så självklart!
  • Anonym
    Bobo skrev 2020-03-29 10:20:19 följande:

Sen funderar jag på er uppdelning av pengar. Jag förstår er tanke med att ni delar på uppgifterna mellan era barn och att ni väljer att ge dem lika ur ett ekonomiskt perspektiv. Men eftersom du beskrev att din flickas pappa inte verkar ha några pengar så verkar det ju därmed aldrig som att ditt barn får något ?extra?:(jämfört med bonusbarnet). Jag tänker att det är lätt för din man att vara principfast kring att ni sköter ert eget osv. När hans barn alltid är den som drar det längsta strået, så att säga. 

Jag  är inte för milimeterrättvisa utan jag tycker att rättvisa handlar om att var och en får det den behöver och mår bra av. Får den ena av syskonet konstant extrasaker av sin ena förälder så tycker inte jag att det är konstigt att man IBLAND kompenserar det andre.

De är inte syskon!

Jag hade i ts ställe struntat i vad mannen sa och köpt en bättre begagnad mobil. Jag hade däremot i hennes mans ställe agerat som han gör.

Jo, blod är tjockare än vatten. Därför brukar styvfamiljer inte fungera lika bra som kärnfamiljer.
  • Anonym
    Brumma skrev 2020-03-29 13:32:33 följande:
    Nej.

Så länge barnet inte far illa har hon faktiskt INGET att göra med vad som sker i TS hem.

DET är självklart...
    Jag tycker inte som du uppenbarligen.
    Men det beror väl på att du har styvbarn... 
  • Anonym
    Anonym (Johan) skrev 2020-03-29 14:37:34 följande:
    Snicksnack. De ingår i samma familj och i samma hem. Jag har vuxit upp med både fostersyskon och styvsyskon och det är viktigt med rättvisa och att ingen känner sig förfördelad. Alla ska få en lika stor del av kakan, även om de metaforiska kakbitarna inte alltid ser likadana ut. Det är så man uppfostrar empatiska, generösa och flexibla individer. Inte genom att tvinga dem acceptera orättvisor och ojämlikhet. Läs askungen.
    Nej, rena rama sanningen.
    Det bevisas dagligen här på sajten.

Man blir inte syskon för att en förälder träffar en partner med barn. Styvsyskon, inget annat.
    Jag skulle fortsätta gynna mina egna barn framför en partners. Skulle barnets pappa vilja ge honom dyra presenter så varsågod. Jag tänker inte ta av hushållets pengar för att det ska vara "rättvist". Det barnet får av den andra föräldern har ingen med att göra.

Visst kan styvsyskonet bli avundsjuk, men då är det en lärdom att ta till sig att allt inte alltid är rättvist.

Kakan du pratar om är styvfamiljens, så enligt dig ska alla ha lika stora delar. Då måste ju rimligen pojken i ts fall få ännu en dyr fin sak om ts dotter ska ha en ny mobil för 10k.

Läsa sagor kan du roa dig själv med. Jag är inte intresserad av dumma uppmaningar. För övrigt tror jag att jag faktiskt kan den sagan utantill.
    Askungen blev behandlad som en slav av sin elaka styvmor, tycker du att det är jämförbart med att inte få en ny telefon?
  • Anonym

För övrigt finns det splitternya, bra mobiler för runt 2000 kronor.
    Huawei, kanonbra till lågt pris.

Är själv inne på min andra.

Svar på tråden Mitt barn blir utan