Inlägg från: Anonym (Anonym 666) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym 666)

Mitt barn blir utan

Anonym (Ledsen) skrev 2020-03-19 22:41:57 följande:

Bonusbarnet som är lika gammalt som mitt (tonåring) har nu fått en helt ny mobil av sin mamma av senaste modell, vet ej exakt för hur mycket men mellan 10-12 tusen. Bara sådär. Han har hela tiden fått nya mobiler av mamman, skapligt nya, men nu, en helt sprillans svindyr.

Min dotter har en äldre mobil som hon köpt själv begagnad för ett par tusen.

Det svider så i mammahjärtat när hon ä så ledsen att bonusen fått en ny mobil men inte hon.

Jag och bonusens pappa delar på alla utgifter för barnen och en ny mobil kommer inte att köpas till min dotter. Han tycker att bonusens mamma kan handla vad hon vill och vi vad vi vill.

Och det är väl rätt....men samtidigt känns det så orättvist. Bonusen springer runt och stoltserar med sin nya mobil och min dotter har en gammal kantstött. Åhhh, jag vet inte hur jag ska tänka, bara så ledsen för jag vet hur ledsen min dotter är. Och hon kan inte be sin pappa heller för han har inga pengar alls knappt.

Skulle du reagera på samma sätt om din dotters bästa vän hela tiden fick nya mobiler, att det är så synd om dottern? Knappast, eller hur? För ni är olika familjer, trots att ni delar pappa. Det är så du måste se det.
  • Anonym (Anonym 666)

Tack och lov att du har en vettig pappa till ditt barn iaf! Barn ska inte ha dyra mobiler öht, fattar inte varför du tycker det är så himla viktigt. De ska vara glada om de har en mobil alls!

Svar på tråden Mitt barn blir utan