• Jooosen

inget ultraljud pga Corona

Är väl en småsak i jämförelse. Men har RUL på måndag och min kille får inte följa med. Oxå jävligt ledsamt då detta förmodligen är det enda barn vi får pga ivf o skit. I-landsproblem men vi hade sett fram emot det så mkt :(

Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen

Ja men verkligen!! Så besviken verkligen. Vi tänkte kolla kön o allt. Bm får väl typ skriva på en lapp så öppnar vi tillsammans sen eller något. Nu hoppas man vara att killen får vara med under förlossningen i augusti så inte det oxå ändras.....

• Jooosen
    hundenhubbe skrev 2020-03-20 21:30:01 följande:

Igår när jag ringde för att fråga om partnern fick följa med på ultraljud fick jag såklart nej och tänkte då boka in rul lite senare varpå barnmorskan svarar:

"Det rekommenderar jag inte då vi just nu ser över vilka undersökningar som är viktiga och kommer ta bort en hel del och då rul är frivilligt är det inte säkert det finns kvar". Say what?!?!? Inte kan dom väl ta bort det.? Här uppe i norr blir vi bara erbjuden rul, inget annat. Ska man inte kunna se om bebis är frisk? Se avvikelser? Låter ju helt stört. Inte veta om man bär på en frisk bebis i 9 månader?? Kunna göra förebyggande åtgärder om det är något avvikande? Hoppas det bara var ett dum utlåtande...

Omg! Låter ju helt jävla galet. Hoppas verkligen bara att det var ett dumt uttalande. Ska man inte ens se om det finns något där innan man ska föda eller ....
Svar på tråden inget ultraljud pga Corona