Inlägg från: Frenja07 |Visa alla inlägg
  • Frenja07

inget ultraljud pga Corona

Hola666 skrev 2020-03-17 17:35:08 följande:

Jag har till och med gjort blodprover till kub och skulle haft tid för ultraljudsundersökning om 1 vecka men nu var de tvär nej från dem. Ringde och ifrågasatte då jag är så orolig men de hjälpte inget, det är samma för alla sa hon. Jag kommer leta upp privat ultraljud och betala själv. Men de blir inget kub nu. Det är i Karlstad CSK detta gäller så vet inte om de är samma överallt.. tycker de är riktigt dåligt av dem! Att man måste gå runt och må dåligt så länge.. ska ringa min barnmorska imorgon men de blir nog ingen skillnad.

Du tror alltså att de gör detta för att jävlas? Förövrigt är det för många helt normalt att göra första och enda ul i v 18-20. Väldigt många blir inte erbjudna kub eller väljer att söka privat. Du ska se att du klarar det du med! Gör Nipt om du vill veta innan? För det är väl kromosomavvikelser du vill hitta tidigt?
  • Frenja07

[quote=80287900][quote-nick]Hola666 skrev 2020-03-17 19:04:50 följande:[/quote-nick]Både kub/rul i v 13 är inställt stod de på min lapp fick i brevlådan idag.. sen vet man ju inte längre fram om de blir något i v 19 heller om smittan inte avtar.

Självklart fattar jag att de inte gör detta för o jävlas men känns lite långsökt o dra in på detta. Tur man inte kan få missfall pga oro. Jag vill veta i tid för är det avvikelser vill jag inte vänta med abort till v 20 o föda ut barnet..[/

Som sagt.. gör nipt

• Frenja07
    Snurranfian skrev 2020-03-18 08:47:53 följande:

Vilken tur de inte ställer in RUL. Blev orolig där! Lycka till på ditt RUL! :)

Men det klart de inte ställer in rul. Är ju en himla skillnad på kub och rul.
  • Frenja07

[quote=80289336][quote-nick]Snurranfian skrev 2020-03-18 15:51:54 följande:[/quote-nick]Inte alls sjäkvklart i dessa tider! Inte för mig i allla fall! Man ser ju inte riktigt exakt samma saker på dessa två undersökningar.[/

För mig som är i branschen är det självklart. Du kam lita på det.

Svar på tråden inget ultraljud pga Corona