Lilalila1234 skrev 2020-03-17 23:58:21 följande:
Så du bunkrar för att slippa bli smittad men kan utan problem gå på konsert.. smart.
Ni är ju visst rädda.
Men tror ni påriktigt att leveranser kommer utebli?
Är ni preppers som går runt och är roliga för världens undergång jämt? Om man skall resonera på de sättet så bör man bunkra jämt och bereda sig på kärnvapenkrig m.m dygnet runt.
Tror du inte det är mer skadligt och större chans att handeln med omvärlden avtar om alla går runt och är livrädda och slutar göra saker helt och hållet förutom att trängas på Ica för att bunkra...
Det jag säger är att jag egentligen inte är RÄDD för smittan för egen del. Vi har möjlighet att handla Lite mer än vad vi normalt sett gör (hundmat för 1,5 månaf kan vi ha hemma annars också, men Inte alltid, nu ser vi till att ha det nu, för att slippa ut till affärer) det jag menar när jag säger att jag skulle kunna gå på konsert är att göra tydligt att jag inte är RÄDD för egen del. Sedan skulle jag absolut inte gå på konsert nu, då jag anser det onödigt (speciellt då vi i princip aldrig går på konsert annars).
Och JA. Vi vill gärna ALLTID ha mat för för två veckor hemma. För att inte vara beroende av omvärlden totalt.
Jag vill inte lägga all min tillit i att våra system fungerar som normalt. Detta gäller även handel med andra länder. Nej jag tror inte att maten kommer ta SLUT. Men när
Den allmänna smittspridningen är ett faktum om några veckor och Stockholm isoleras. Hittills följer våra grafer Italiens ganska väl, så jag finner det inte orimligt att det blir så. I ett sådant läge vill jag inte vara med och bidra till smittspridning.
För oss handlar detta inte om att handla så fruktansvärt mycket mer än normalt. Två förpackningar extra ris räcker ganska långt. Extra potatis. Jag tycker inte vi ska förlita oss till att samhället alltid skall rädda oss i ett nödläge. Det betyder dock inte att vi måste köpa på oss toapapper för ett halvår