Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Aniiee skrev 2021-07-09 14:12:35 följande:
    Vet du hur jag, helt automatiskt, böjer ordet simma?

Simma, sam. summit. Jag har exempelvis faktiskt varit och summit i sjön idag.

Detta är inte fel, bara gammaldags pitemål. Och andra norra dialekter..
    Förresten, vet du vad den korrekta böjningen av "dö" är? Alltså i past tense blir det väl, tror jag.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-07-14 16:30:22 följande:
    Dog.
    Det är faktiskt:" dödde". Det kan man inte tro.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 17:55:16 följande:
    Näe jag menar att det knappt är nån som skriver då ;) Välkommen tillbaka.
    Aha, ok. Jag misstolkade det då, förlåt, jag är rätt trött. Skäms. Tack! Jag måste få berätta om ditresan. Det var en resa från helvetet!
  • Freddie K

Resan började bra. Jag skulle äntligen få träffa min älskling igen. Den här gången var jag inte nervös utan såg fram emot det mer. Tåget började rulla och jag var på  väg. När vi hade kommit till Öxnered, blev vi stående ett tag för det var ett signalfel på stationen efter. Vi skulle bli drygt en timme försenade. När vi kom iväg igen, kom nästa bakslag. Den här gången en fallen elledning. Då hade vi bara kommit till Frändefors. Där blev vi stående i tre timmar innan bussar kom och hämtade oss.

Planen var att bussarna skulle sköra hela vägen, men den körde bara till Kil så när vi kom fit gick alla av. Det gjorde jag med. resan dit tog två timmar, sen skulle vi vänta på ett tåg som även det blev försenat. Det tåget skulle ta två timmar ungefär Jag var framme 01:30 istället för 18:40.

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 18:19:18 följande:
    Vilken mardröm! Påminner om när en långväga pojkvän skulle besöka mig, hans tåg blev inställt nånstans längs vägen så fick de åka taxi sista biten till slut, på SJ:s bekostnad åtminstone. Han blev ändå flera timmar sen.

Hur var resten av resan? :) Hade ni trevligt?
    Ja, jag träffade på en gammal klasskompis som jag inte hade sett på 25 år. Vi pratade lite minnen och så så det var ganska trevligt.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-07-14 18:19:22 följande:
    Det vill jag se belägg på innan jag tror det.
    Det ska du få, men inte idag. Jag ska äta, sen gå och lägga mig. 
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 18:21:53 följande:
    Jag ifrågasätter också ;) 

Dö, dog, dött heter det.
    Kolla upp det! .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-14 18:22:33 följande:
    Vad kul! :D

Jag ska ev till hemstaden i nästa vecka. Vissa delar av resan blir inte alls kul, men andra delar kommer bli jättetrevligt tror jag :)
    Ja, men det tror jag. . Det kommer gå bra. .
Svar på tråden Här är vi alla vänner.