Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Här är vi alla vänner.

fultextad användarhandbok skrev 2025-02-23 20:53:17 följande:
    Tack så mycket! Så har jag hunnit med ännu en måltid, emellanåt måste man äta med. Förhoppningsvis har du haft en givande söndag.
    Men vad härligt, ja det är inte dumt att pilla i sig nåt mellan varven! 

Jodå det har varit en bra dag, tack detsamma till dig!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-02-23 21:01:15 följande:

Såg att dialekt nämnts igen. Förstår du dialekt? Nåmen sidu morjens! Hur sku de bli om man blandade Pargassvensko med huvudstadsdialekten? Nog är dialekterna åtminstone pikulite annorlunda här, eller om det va tvärtom?Solig Ännu är ju int jussin här, och int menar jag då pupujussi, haha! Och ännu längre är det till ruskan, innan ska vi ha vår, sol och såndärnt. Gära allt kiva, och först kommer vappen. Va ska du gära då? Alkohol smakar just int, och nog med problem med det och alla poligubbar som super, vad är det si seger där i Pampas, suup å stå e kostar på, men sup å fall he kan all! Int vill man som hamna i butkan heller, fast dit har jag aldrig vari, och morkis klarar man sig nog helt utan med. Sku va myki mysit å tända en kokko, samman med en kiva kaveri, smaka ett par struvor, munkar och en huikka mjöd. Ja sir du, hit sätter jag nog punkt.

Ljuvlig galenskap! 🤪

Rolig läsning och vissa saker här och där förstod jag men det är förjäkla festligt.

Jag undrar om det finns ett sånt land som Sverige, de flesta länder har dialekter men jag menar vi använder samma språk och ibland förstår vi inte varann nåt ändå.

Det låter som du kommer från de djupa Norrländska skogarna 💪
  • burleskburkläsk

Jo för tusan det var all roande!

Riktigt spännande!
    Bor du i Norr och mer på landet/skogen än i storstad?
    Jag får denna vibe men det är nog helt åt skogens.

Vårat mystiska grannland, som jag ätit musik från Finnland...för ca 25år sedan var jag mailkompis med en musiker som heter Tommi Sirkiä, han släppte udda elektronisk musik under namnet Pelinpala och var med i ett band som heter Haltya...hela den musikstilen hade jag en tid jag diggade mycket av.
    Har lyssnat på många finska rockmusiker också.

Det var det säkert! 🙂

• burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-02-23 21:45:35 följande:
    Ja det gör jag, men jag skriver det privat eftersom jag känner mig lite elak som kallade honom förvirrad gubbe. Men han var det. En snäll sådan 🥹

Folk har reagerat så olika på min dialekt. Vissa tycker inte att jag har någon dialekt alls och andra kommer nästan av sig när jag pratar. Jag tror det beror på hur nära deras egen dialekt är min.

Ja, jag tycker inte om att höra min röst inspelad eller när det blir rundgång i telefonen. Men jag utmanade faktiskt mig själv och skådespelade i en podd som nu är nedlagd. Det svåraste av allt var att säga jag älskar dig och låta som att jag menade det, fast jag inte gjorde det.

Trevlig lyssning! 😁
    Gillar din omtänksamhet, så himla gulligt!
    Annars kanske han joinar oss här en dag! 🤪

Ja nog är det så...låter ibtressant iaf.

Usch rundgång ja, så man hör sig själv, släpandes efter det redan sagts, vidrigt!

Wow galet, måste varit pirrigt och udda, var det i nån studio? 😀

Hehe ja det var kul, länge sedan jag hörde den, när jag var liten så hade många den 😆
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-02-23 22:02:28 följande:
    Bosatt i huvudstaden sedan en del år, Helsingfors alltså, fast uppvuxen i den karga skärgården, långt utanför städerna, så det var inte dåligt gissat. 

Här blev det extra intressant! Trevligt med de här banden, kontakterna och referenserna som finns mellan våra länder. Kanske att namnet Haltya härstammar från ordet haltia, som betyder älva. Finns en hel del elektronisk musik som kan vara tilltalande, ambient och dark ambient bland annat, enligt mig då. Ja, då var det väl dags för min del att ta kväll och natt, återigen var det trevligt att textas vid. Önskar dig en riktigt god natt och förhoppningsvis en bra start i morgon med!
    Dår ser man, spänbande med uppväxten men kan tänka mig att Helsingfors är en bra stad 😀

Det visste jag ibte om namnet men jag är nu helt övertyad att så är fallet.

Det finns klart skön ambient musik också, jag har alltid lyssnat på för många stilar dock...tycker om musik.

Ja det var allt trevligt, tack detsamma och en riktigt god natt och bra morgondag!

Lite sol över Helsingfors i morgon får vi tro!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-24 07:21:51 följande:

Nu gick det inte längre. Jag klarade mig till år 2085 i alla fall. Jag har kommit på en grej. Börjar man förlora pengar så ska man investera i snabbare tåg. Visst de kostar mer och kostar ganska mycket i bränsle och underhåll, men det är värt det.

Aha där ser man, kul det går bättre! 😃

Så det blev tåg trots allt? 😉
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-24 10:47:28 följande:
    Jo, verkligen, men nu har jag varit sjuk i nästan två veckor. Det får räcka nu.
    För typ två veckor back var jag sjuk i just två veckor...fett drygt 😑
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-24 10:50:26 följande:

Nu lyssnar jag på mina egna låtar för att muntra upp mig lite. Det brukar funka.

Gör så! 👍
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-24 12:13:01 följande:

Bah! Tjejer är väldigt high maintance. Väldigt krävande. Varför kan jag inte träffa någon som är mer "normal"? Jag får bli bög istället, haha.Tungan ute

Hahaha helt plötsligt drogs du till män! 🤣🤣🤣
Svar på tråden Här är vi alla vänner.