Här är vi alla vänner.
Jodå det har varit en bra dag, tack detsamma till dig!
Såg att dialekt nämnts igen. Förstår du dialekt? Nåmen sidu morjens! Hur sku de bli om man blandade Pargassvensko med huvudstadsdialekten? Nog är dialekterna åtminstone pikulite annorlunda här, eller om det va tvärtom? Ännu är ju int jussin här, och int menar jag då pupujussi, haha! Och ännu längre är det till ruskan, innan ska vi ha vår, sol och såndärnt. Gära allt kiva, och först kommer vappen. Va ska du gära då? Alkohol smakar just int, och nog med problem med det och alla poligubbar som super, vad är det si seger där i Pampas, suup å stå e kostar på, men sup å fall he kan all! Int vill man som hamna i butkan heller, fast dit har jag aldrig vari, och morkis klarar man sig nog helt utan med. Sku va myki mysit å tända en kokko, samman med en kiva kaveri, smaka ett par struvor, munkar och en huikka mjöd. Ja sir du, hit sätter jag nog punkt.
Jo för tusan det var all roande!
Riktigt spännande!
Bor du i Norr och mer på landet/skogen än i storstad?
Jag får denna vibe men det är nog helt åt skogens.
Vårat mystiska grannland, som jag ätit musik från Finnland...för ca 25år sedan var jag mailkompis med en musiker som heter Tommi Sirkiä, han släppte udda elektronisk musik under namnet Pelinpala och var med i ett band som heter Haltya...hela den musikstilen hade jag en tid jag diggade mycket av.
Har lyssnat på många finska rockmusiker också.
Det var det säkert! 🙂
Nu gick det inte längre. Jag klarade mig till år 2085 i alla fall. Jag har kommit på en grej. Börjar man förlora pengar så ska man investera i snabbare tåg. Visst de kostar mer och kostar ganska mycket i bränsle och underhåll, men det är värt det.
Det kan vara lurigt sånt, gäller att ta det lugnt och soft då.
Nu lyssnar jag på mina egna låtar för att muntra upp mig lite. Det brukar funka.
Bah! Tjejer är väldigt high maintance. Väldigt krävande. Varför kan jag inte träffa någon som är mer "normal"? Jag får bli bög istället, haha.