Här är vi alla vänner.
EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-12-18 01:09:26 följande:
Nej det var så klart med tanke på att inget skulle hända, jag har bara funderat på det till och från ibland, att så mycket sker via någon sorts hot. Veckopeng eller julklapp är ju som du skrev andra klassiker, även om det är frånvaron av något, dvs ens så kallade positiva rättigheter naggas lite i kanten, medan andra hot som innebär någon bestraffning går på de negativa rättigheterna. Men sådana tankar har man ju inte som liten, kanske först när man blev 14-15 eller så.
Stryptag är faktiskt riktigt illa. Det där med läxan är ett intressant fall, en handling, två olika tolkningar och möjligen ett resultat, beroende på lärare då. Hur kommer det sig att hon gjorde den? Minns du om det läraren upptäckte det?
Håller med om att stryptag är riktigt illa! Undrar om hon gjorde det på fler och hotade dem också till tystnad 🤔 Eller så passade hon på när jag gjorde någonting jag kanske inte fick. Minns att jag skulle göra läxan på fritids efter skolan och att hon kom och stal boken från mig. Sedan plockade hon fram bläckpennan och satte igång 😅 Jag var väldigt orolig att läraren skulle upptäcka det, men han sade aldrig någonting om det trots att det var en annan handstil än min. Han kanske tyckte det var okej att fuska någon enstaka gång, så länge jag inte gjorde det till en vana 😊 Eller så märkte han aldrig något!