Här är vi alla vänner.
Jag tycker egentligen om allt på Lidl och även korvarna och köttpåläggen som jag tycker håller högre klass än på ICA eller Coop. Enda nackdelen är ju att dom inte har allt man behöver så man måste alltid komplettera med typ ICA. På ICA hittar jag allt så har jag ont om tid skippar jag Lidl.
Oxfilé är ju väldigt gott. Får gärna va rätt blodig för min del, absolut inte överstekt. Lammstek är också kanongott med sin egen karaktär och passar till påsk.
Jag älskar god mat, både på hemmaplan och när jag reser. Att prova lokal mat måste man göra när man är utomlands. Det är också ett sätt lära känna ett land och en kultur. Förutom oftast jävligt gott!
Som jag skrev så är honung liksom Nutella i första hand smörgåspålägg för mig.
Va jag gör för godsaker? Menar du typ bakverk?
Blir tyvärr inte att jag gör så mycket sånt men som vanligt blir det en mix av svenskt och venezolanskt/cubanskt och lite annat. Torta negra är typiskt venezolanskt och mamma och jag bakar den tillsammans.
Du själv då?
Det kan vara så att jag har en liten gul badanka bakom en bokhylla. Kanske till o med två. Så nu vet ni det.
Ja mat är verkligen en av höjdpunkterna när man är ute och reser! :D Längtar tills vi kan börja ge oss iväg igen, antagligen inte i år då förstås.
Ja precis, det var bakverk jag tänkte på :) Här blir det inte så mkt sånt men ibland får man sina ryck x) Just nu är jag sugen på en paj, hemmagjorda bullar eller små cupcakes med frosting :)
Googlade på torta negra, ser gott ut :D Lite som en engelsk fruktkaka.