Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Mortiscia80 skrev 2021-07-02 09:14:35 följande:
    Ja den vägrar jag! Men den ges också bara till 65+ numera som jag förstått, fast det diskuteras att sluta ge den öht till någon. Vi får se.

Alla vacciner ger ju nånting, minst ont i armen. Feber, frossa, muskelvärk osv är också rätt vanligt, liksom en allmän sjukdomskänsla.
    Ok, det är synd att det är så, men det går väl över. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 09:36:39 följande:
    Ja det gör det ju! :) Det tar ett par dagar innan det sätter igång, sen kan det hålla i några timmar eller dagar. Jag är mer orolig för allvarligare biverkningar, tittade imorse. Av alla biverkningar som rapporterats in (och det ska erkännas att de är väldigt få i sammanhanget) så har var sjunde fått problem med andningen (Pfizer). Såna siffror gör mig orolig. Hur stor är risken att jag smittas av corona å andra sidan? Eftersom jag lever i så gott som isolering. Måste jag ut kan jag ha munskydd och vidtar andra åtgärder också. Så OM jag fick corona så är vaccinet mkt bättre att ha, finns ingen tvekan där.
    Jo, biverkningar är ju aldrig roliga. Speciellt inte de allvarligare, även om de är mer sällsynta, men man kan ju drabbas av det med. Hoppas bara isåfall att man får en mild biverkning som inte håller i sig så länge. Det är väl bättre än att få Corona, men ändå.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 11:25:41 följande:
    Ja det finns ingen som vet hur man mår av corona förrän man är där själv. Och en del dör, även relativt unga och relativt friska. Däremot är det en hel del som mår rätt dåligt av vaccinen, även om det är lindrigare saker så klart som feber och huvudvärk. Man får läsa på mer helt enkelt.
    Jo, så är det ju. Jo, det får man göra. Synd bara att vaccinen ska ha såna biverkningar, men det är väl bättre än att få Corona, kan jag tänka.
  • Freddie K

Undrar om tio flyttkartonger räcker? *Mummel, mummel*.

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 15:25:20 följande:
    Det är alltid bra med ett par extra :) Då kan du packa luftigt så blir de inte så tunga heller.
    Jo, där sa du något. . Om jag köper tjugo då? Så mycket grejer har jag ju ändå inte.
  • Freddie K

På tal om annat. Har ni varit med om att man inte kan flytta dokument till skrivbordet från mappar eller från mappar till Usb-minne? På jobbet har jag Ubuntu och det funkar inte där. Jag fattar inte varför?

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 16:20:46 följande:
    Svårt att säga! Men även om du bor bara i en etta så kan det behövas. Du har ju kläder och sånt. Och så Torstens alla grejer förstås.
    Ja, det förstås. . Just nu har jag en tvåa, men kommer antagligen att få en etta där. . Hoppas jag på för då ingår tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin och lägenheten är bra planerad, om man går efter tjejens lägenhet och det är en sån jag hoppas få. :s.
  • Freddie K

Jag har nog fått en inflammation i axeln. Ont gör det i alla fall. . Borde ta mig ner till apoteket och köpa en salva.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.