Här är vi alla vänner.
Haha! Samma här!
Haha! Samma här!
Wiggers? Var kommer det ifrån? Låter som amerikansk engelska - nu blir jag väldigt nyfiken
Tänkte inte på det där med senap, fast den hade kanske blivit grillad av strömmen...jaja, katt överlevde.
Vad har du för en katt?
Okej, det där blev rejält fel, men jag ska försöka förklara hur jag menar:
När det där dokumentet från Socialstyrelsen läckte ut blev det milt sagt ett himla liv; det talades om utrensning av människor och att vissa inte skulle få vård.
Och även om man försökte förklara att det var inte tal om någon utrensning och att sådana här beslut tas inom vården varenda dag, så kvarstod faktum; en del människor väljs bort för vård.
Det är tungt att prata om, för i en del fall väljs patienter bort - i det här fallet för att de inte bedöms få tillräckligt mycket gott ut av behandling (de är enkelt uttryckt för gamla och/eller för sjuka för att det ska vara lönt). Och det är ansträngande för kroppen med livsuppehållande vård.
Det är en grym realitet som inte går att komma ifrån, och som tynger mitt hjärta att diskutera ibland.
Varsågod, finns jättemycket guld att hämta
Vet du, på ett sätt kan jag faktiskt förstå att de gör det; på sätt och vis var livet mycket enklare. Allting var avgjort, man hade bostad och sjukvård och skola och jobb, och hade man inget jobb fick man ett av staten. Man behövde inte göra så mycket själv, man kunde bara inrätta sig i ledet och ta det lugnt.
Och visst, de som levde gott längtar också tillbaka, en del av dem - det är bl a därför det är besvärligt att bli av med ryssvänliga partiet i parlamentet
Jag är väl lite av masochist kanske - men det håller som sagt hjärnan i trim. Fast ibland får man ta pauser, annars blir man tokig
Låter rimligt.
Jag såg en rolig graffiti igår förresten - "Smartphone but a dumbass"
Hej hej
Wiggers? Var kommer det ifrån? Låter som amerikansk engelska - nu blir jag väldigt nyfiken
Tänkte inte på det där med senap, fast den hade kanske blivit grillad av strömmen...jaja, katt överlevde.
Vad har du för en katt?
Okej, det där blev rejält fel, men jag ska försöka förklara hur jag menar:
När det där dokumentet från Socialstyrelsen läckte ut blev det milt sagt ett himla liv; det talades om utrensning av människor och att vissa inte skulle få vård.
Och även om man försökte förklara att det var inte tal om någon utrensning och att sådana här beslut tas inom vården varenda dag, så kvarstod faktum; en del människor väljs bort för vård.
Det är tungt att prata om, för i en del fall väljs patienter bort - i det här fallet för att de inte bedöms få tillräckligt mycket gott ut av behandling (de är enkelt uttryckt för gamla och/eller för sjuka för att det ska vara lönt). Och det är ansträngande för kroppen med livsuppehållande vård.
Det är en grym realitet som inte går att komma ifrån, och som tynger mitt hjärta att diskutera ibland.
Varsågod, finns jättemycket guld att hämta
Vet du, på ett sätt kan jag faktiskt förstå att de gör det; på sätt och vis var livet mycket enklare. Allting var avgjort, man hade bostad och sjukvård och skola och jobb, och hade man inget jobb fick man ett av staten. Man behövde inte göra så mycket själv, man kunde bara inrätta sig i ledet och ta det lugnt.
Och visst, de som levde gott längtar också tillbaka, en del av dem - det är bl a därför det är besvärligt att bli av med ryssvänliga partiet i parlamentet
Jag är väl lite av masochist kanske - men det håller som sagt hjärnan i trim. Fast ibland får man ta pauser, annars blir man tokig
Låter rimligt.
Jag såg en rolig graffiti igår förresten - "Smartphone but a dumbass"
Tjena. . Hur är läget?
Hade gärna hängt med er en stund till, men jag är så jäkla trött så jag ska gå och lägga mig. Vi pensionärer lägger oss tidigt. .
Hejsan på er alla!
Lidl har fortfarande billig oxfilé! 189:-/kg är ju otroligt bra pris :) Men lammstek måste jag prova någon dag, kan vara kul med något nytt!
Ja mat är verkligen en av höjdpunkterna när man är ute och reser! :D Längtar tills vi kan börja ge oss iväg igen, antagligen inte i år då förstås.
Ja precis, det var bakverk jag tänkte på :) Här blir det inte så mkt sånt men ibland får man sina ryck x) Just nu är jag sugen på en paj, hemmagjorda bullar eller små cupcakes med frosting :)
Googlade på torta negra, ser gott ut :D Lite som en engelsk fruktkaka.
Jag har varit välllldigt anti mot Pokémon Go en tänkte att man kan ge det en chans. Det kan vara en kul grej på långpromenaderna med junior :)
Svägerskan (och en f.d. kollega) kör istället med Geocaching, det verkar också lite spännande :)
Jo, det är lite Göteborgs style över det. .
Han tror att han är Eminem ibland, haha. Nej, han finns inte på spotify. Tack och lov. :-P.
Aww mysigt med en sån katt ju. .
Det visste jag inte att den var, men bra är den i alla fall. Brukar alltid böla i slutet. .
BTW. Wiggers är vita som låtsas eller vill vara svarta och pratar som de svarta. Ungefär som Torsten gör.
Ungefär som: Jag kan inte se Paradise Hotel på min tv för det är en smart tv.
" My sister has a kid who's special". Haha så klockrent!
Mamma ringde precis när jag skulle gå och lägga mig.*morrar*
Torsten ligger här bredvid och sussar så gott. Ska inte störa honom.
Okej, som Eminem och Eamon (fast den senare kanske är latino).
Jag har två bondkatter, möjligen med olika pappor - en är söt och en är smart. Tro det eller ej, men det var den smarta som gnagde på sladden (fast då var hon liten). De är medelålders damer så de är inte så busiga nu längre.
Javisst är det skillnad.
Jag har fått för mig att svenskar generellt är lite dåliga på att hantera detta med döden; en del tycks leva så skyddat att döden går emot deras livsstil, på något sätt. Jag vet inte om du förstår hur jag menar...?
Absolut, beredskapen är åt helvete och det tycker jag gott man kan ställa ansvariga till svars för när det här är över. Och framförallt hoppas jag att man lär sig något av det, låt vara att det blir en dyrköpt läxa.Det skulle förmodligen bli ett himla liv, inte minst på de yngre och de intellektuella, om diktaturen kom tillbaka. Och nu finns ju helt andra möjligheter att få ut sina protester, i och med internet.
Javisst hade det tillrättalagda livet ett högt pris - det man får komma ihåg är att metoderna var annorlunda här än i t ex Nazityskland och att det pågick under lång tid.
Här var det rätt mycket spioneri, angiveri, propaganda och "mjuk makt", alltså att man påverkar folks hjärnor istället för att rikta vapen mot dem. Det märks tydligt fortfarande; min gubbe har väldigt svårt att förstå konceptet med vår offentliga folkbokföring till exempel. Och att man kan trava in på vilken svensk myndighet som helst och kräva ut handlingar utan att legitimera sig. Han förstår inte svenska villaområden heller, vilket är lite roligt
Balans är bra att ha, i alla lägen
Två frågor:
Hur i hela friden lyckas man få gröt i håret!?
Och varför är barnvisor så tjatiga!?
Haha, nej, det behöver du inte.
Jo, det var väl något tjafs om det där.
Jag refererade till The Big Bang Theory som jag såg igår.
Jo, det är schysst att ha en mamma, men hon behöver inte ringa så sent, haha.
I'm back, baby! .
Någon som kan klia mig i örat? Det kliar så förbannat!
Nu har Torsten vaknat. Han har ett nytt rim på gång:
Bless my mess cuz I'm going for success, no stress, no stress. Torsten in progress.
Kommer tillbaka efter jobbet. Var snälla med varandra nu. .