Disa35 skrev 2020-05-01 18:57:47 följande:
Nu ska jag vara skittråkig, torr, vetenskaplig och allmänt odräglig - på precis det sätt som gör mig till persona non grata här och var.
Jag tycker inte att det låter som någon bra idé att trycka i sig melatonin under längre tid - melatonin är ett hormon som utsöndras av tallkottskörteln i hjärnan, och redan det att det handlar om ett hormon säger mig att det handlar om starka saker.
Det är inte så bra av två skäl; dels att starka saker kan påverka andra organ, t ex levern, mycket negativt. Dels att starka saker brukar vara beroendeframkallande.
Men jag kan också förstå att du har sömnproblem (insomning, gissar jag) och det har jag full respekt för.
Hur som helst, eftersom jag ser dig som en vän, skulle jag önska att du kunde hitta ett annat sätt att bli sömnig och dåsig, utan hormoner. Har du testat att läsa böcker eller att sticka?
Det här kanske låter lite bisarrt, men eftersom att jag för länge sen sa till läkaren att jag hade sömnsvårigheter(inte bara insomning) så skrev han ut tabletter utan att säga hur länge man får ta de och hur de påverkar kroppen och organ.
Jag försöker att vara ute och gå ibland när jag orkar eller sitta och skriva. Det blir jag trött av, men jag kan inte somna för det. Jag vaknar alltid minst 3 gånger per natt och känner mig trött på morgonen. Det hela har blivit en ond cirkel.
Åh, tack.
. Jag ser dig som en vän med och med mig kan du alltid vara brutalt ärlig.
.