flygrl skrev 2020-09-16 20:09:09 följande:
...och du fixade en bild (kommenterar det längre ner ;)
Menar du att du ska ta bort din morfars gravsten och ordna en till din mammas grav? Det låter jobbigt och nästan lite småfarligt flytta en gravsten på egen hand fast kan man inte få hjälp med det av typ nån som jobbar på kyrkogården, att dom kan göra det med traktor eller nåt?
Suits har jag bara sett nåt enstaka avsnitt av, typ att jag råkat komma in i ett när jag zappat. Det är nån snubbe där som jag tycker är lite kul att kolla på på nåt sätt, lite fascinerad av hans utseende och minspel. Har däremot aldrig sett Meghan Markle där. Hade vart intressant faktiskt. Vi är ju båda rojalister du & jag om jag inte minns fel. Och jo, lite av personligheten kan nog lysa igenom även när skådisar gör en roll, det tror jag nog.
Jag älskar burgare, både hemmagjorda och på typ McD, Burger King osv. Fast roligt hemma är ju att man kan göra dom som man själv vill ha dom.
Va gäller bröd gillar jag bla. Max hamburgerbröd som finns på ICA men finns även andra färdiga som är goda. Har också haft brioche-hamburgerbröd från Lidl som va goda men i längden vinner den vanliga varianten. När det bara är jag och katten kör jag oftast med rostat bröd och det funkar bra det med.
Kul med ännu mer Right Said Fred...tack för videon.
Mortiscia80 skrev 2020-09-15 20:58:38 följande:
@Flygrl
Här ser du en del av mina garner Jag räknade ut idag att jag har närmare 50 kg hemma... Det blå nystanet ovanpå bokhyllan är ett meganystan på 800 gram! Undrar vad det ska bli en dag... Antagligen en sjal Men det var skönt att organisera dem lite grann. Nu kan jag se de här när jag sitter vid datorn och bli inspirerad!
Wow, va fint. Härliga färger, jag förstår att du njuter av det där.
Ja precis, kyrkan vill återta morfars grav så om jag inte tar vara på stenen slänger de den bara, eller säljer till ett stenhuggeri på egen hand. Det känns verkligen som slöseri på pengar. Jag flyttar den ju inte själv då utan stenhuggaren får ta med sig den tillbaka när de ändå ska sätta dit morsans sten i så fall. Jag antar att de har nån slags kranlyft eller så. Vissa kyrkogårdar kan vara behjälpliga om man behöver rikta om en sten som lutar t ex men jag tror inte de fraktar stenar annars.
Den du tänker på kanske är Louis Litt, han har mörkt kort hår och är mest en komisk figur :) Meghan var ju med ända från början tills hon gifte sig med prinsen så du borde ha kunnat se henne men kanske inte tänkt på det :) Det var ju hon som var tillsammans med Mike, Harveys hjälpreda. Jag tycker ändå det är skönt för Meghan och Harry att de får möjligheten till ett mer normalt liv nu.
Burger King är nog min favorit men Max har grymt god dressing :D Tur man kan köpa den i affärn också.
Jo man blir glad av att se alla de där fina garnerna ;) Har ett på skrivbordet också som jag klappar lite på, det är väldigt mjukt och jag har länge funderat på vad det ska bli, antagligen en sjal av det med. Det är nästan roligare att skapa dem än att bära dem, det är liksom inte i min vardag än att ha dem, men det är nog bara ovanan.