• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Disa35
    Cinnamonbun skrev 2020-12-02 07:55:44 följande:

Ja absolut, kan du se den?

För en gångs skull är Svt på den generösa bogen

Aningen kluven, men överlag positiv, fast jädrar vilken dygnskostnad Babben Larssons HVB-hem måste ha
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-02 07:59:20 följande:

På tal om julkalender. Jag såg en norsk för många år sen. Kommer inte ihåg vad den hette, men jag tror den handlade om tre nissar som hade kraschat med sitt plan och skulle bygga ihop det igen. Någon som känner igen det?

Den heter The julekalender och finns på tuben. Riktig klassiker, inte minst potätbonden från Tröndelag
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-02 08:14:59 följande:
    Den heter The julekalender och finns på tuben. Riktig klassiker, inte minst potätbonden från Tröndelag
    Just det ja. Tack! Ska se den sen. . Kommer inte ihåg mycket av den, men jag kommer ihåg att den var förjävla rolig.( Ursäkta min dåliga franska.)
  • Cinnamonbun
    Disa35 skrev 2020-12-02 08:13:11 följande:

För en gångs skull är Svt på den generösa bogen

Aningen kluven, men överlag positiv, fast jädrar vilken dygnskostnad Babben Larssons HVB-hem måste ha

Hahaha, jo men huset är ju gammalt och slitet så hyran kanske är låg även fast det bara bor 2 barn där just nu
  • Litenmenhård

Jag hittar den bara med english subtitles. Det vill jag ju inte ha!

• Disa35
    Cinnamonbun skrev 2020-12-02 08:19:09 följande:

Hahaha, jo men huset är ju gammalt och slitet så hyran kanske är låg även fast det bara bor 2 barn där just nu

Fast de har kristallkronor på vinden...jaja, vi får se.

Fler frågor; hur slås mixern på av att tjejen stöter emot den? Varför har en snorrik familj på en herrgård 1920 levande ljus och fotogenlampor överallt? Varför tar de bara ett foto om året? Hur skulle ett svart hål ersätta fossila bränslen? Och om man har förmågan, tekniken och kunskapen att skapa ett svart i hål i sitt hemmalabb, i en gillestuga i ett radhus från 60-talet, borde då inte ett Nobelpris i fysik ligga rätt nära till hands? Då kan man väl bara skita i släktfejden?
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-02 08:21:00 följande:

Jag hittar den bara med english subtitles. Det vill jag ju inte ha!

Sorry. Men det är liten, diskret text, den syns knappt
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-02 08:33:24 följande:
    Sorry. Men det är liten, diskret text, den syns knappt
    Ok, vad bra. . Känns lite skevt ändå med english subtitles på den eftersom att jag har sett den utan, men det ska nog gå. .
  • Litenmenhård

Ska se första avsnittet nu. 

BRB!

• Litenmenhård

"Let's check the great book. Shit, it's in norsk." Haha!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.