Här är vi alla vänner.
Skickade pm :) Men ca 100 000 i tätorten har vi.
Ingen fara, jag vet att jag är skärmskadad och tar inte illa upp x) Jo men lite försoffade har vi ju blivit som homo sapiens iom all bekväm teknik! Det går inte att säga emot. Jag fick min första mobil när jag var 17 år, av min dåvarande pojkvän (en begagnad Micro Tac hahaha). Man var ju ute och cyklade och gick jämt som barn, ville man umgås åkte man till den personen. Man ringde ju inte ens före :) Man sätter en övertro till tekniken idag dessutom, på samma sätt som jag fick ett överfallslarm att ha i handväskan. Innan jag ens hunnit få fram den så är allt redan i full fart. Eller bara det som jag nämnde förut, alla familjefoton man har. Kraschar hårddisken ligger man illa till! Har allt på en extern men de kan ju också gå sönder. Jag är lite bakåtsträvare när det gäller barn och teknik, mobil i lågstadiet blir det inte här kan jag säga. Men han får så klart se tecknad film och sånt. Man måste först lära sig umgås med tekniken på ett vettigt sätt innan man släpper loss ungarna på TikTok och allehanda krimskrams.
Haha jaa vissa nick kommer man onekligen att tänka på :D En del är oftast otrevliga, en del sitter på en hög häst och ser inte ens marken, och just det där att det ska tjafsas så snart man inte tycker lika. Jag fick världens utbrott på en person igår faktiskt, då fick jag helt nog och hade det inte varit för den här tråden hade jag lämnat FL för lång tid framöver. Man måste liksom inte bråka om allt jämt, och det är nåt som jag tröttnar på i forumet.
Ja hon är lite udda. Trevlig men pga hennes konstiga inställning börjar jag tycka mindre om henne. Förra besöket hade hon lite av panik i rösten när hon beskrev hur långt efter hon tyckte att han är språkligt. Lugna ner sig lite tycker jag. Nu vill hon ha in mig på en föräldrakurs i jan/feb men med tanke på corona är jag inte så sugen på det, annars hade det varit jättebra verkligen. Ja alla lärare kan ju inte allt om barn, precis som det finns olika slags nivåer inom vården vad man får lära sig eller inte.
Det blir ingen mobil här heller i brådrasket, det blir andra saker först - typ trafikvett, inte klappa främmande hundar, hålla sig undan missbrukare, inte göra narr av handikappade, lämna plats åt dem och åt äldre, osv. Jag vet inte, det känns som att skärmarna ersätter egen kunskap och sunt förnuft, och hur i herrans namn ska man klara sig om skärmen inte funkar? På tal om det, kan du inte spara viktiga saker på nätet? Typ Google-konto?
(Kom på själv att det där med bivax inte var så bra, för vaxet smälter när man lagar. Fast köttet vi fick tag på kanske inte behöver bindas, det är ett lägg med ben och ett nackstycke som påminner om en liten filt - gud allena vet hur det lammet styckades)
Nej, man måste ju inte det. Sedan kan man naturligtvis tycka olika, det är jag helt okej med, men det känns som att vissa ska tjafsa och hacka "bara för att". Det är rätt tröttsamt. Eller dessa som startar rättegång med ts, herregud... så våren var ju intressant.
(Blir skitkul att en dag berätta hur man hanterade Corona här förresten: "Farmor, fanns det corona i Lettland?" "Jodu, det kan du skriva upp." "Var du rädd?" "Inte då, regeringen förbjöd oss att köpa bakplåtspapper på helgerna, och det gjorde susen!")
Förstår precis vad du menar Jag har haft gymnasielärare som var guld, men de hade aldrig funkat med yngre elever. Varför skulle du gå föräldrakurs? Hur tänkte hon där?
(Den här bittre läkaren hade nog rätt mycket nog med sig själv egentligen, adlig var han också. Och ändå bara lyckats bli urolog, vilket är lååångt ner i den medicinska hierarkin. Plus förfärlig syn på sjuksköterskor)