Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Ja jag tyckte det lät som en fräsch avslutning efter en (antagligen) tung julmåltid :) Man överäter ju gärna en sådan gång. Och julanden lät så spännande så den måste ju få vara kvar :D
Du kan ju servera fårikål. Det är i och för sig norskt, men.
Du kan ju servera fårikål. Det är i och för sig norskt, men.
Hehe. :-P. Nej remouladsås kanske inte passar till det. Det passar bäst till pommes och pölse. .
Jo, det känns ju lite så att det är ett tillfixat smörgåsbord, men som du säger allikivel tradition.
Försöker komma på vad vi hade för julbord när jag var liten, men det var nog det gamla vanliga. Vi hade dock en tradition om att ha mandel i gröten och den som fick gröten med mandeln i fick en extra julklapp och alltid var det jag av någon anledning som lyckades få mandeln.
BTW: Kan du inte ha en löksoppa då? . Kanske inte som huvudrätt men som sidrätt?
På tal om julbord. En av mina döttrar har blivit vegan, så om ni har tips på god vegansk julmat så tar jag gärna emot