Här är vi alla vänner.
Det funkade! 🤩
Det funkade! 🤩
Hittade en facebook-grupp är de postar roliga och "knäppa" trådstarter på Famileliv.. Lite underhållande.
www.facebook.com/groups/137398939686439
Beklagar att din separation blev så smärtsam. Men sagor och myter precis som musik kan hjälpa en hantera det svåra. i bästa fall för enkelt är det ju fan aldrig.
Bra du kunde smyga dig upp ur dödsriket igen. Ingen hade tydligen märkt att du va därnere. 😉
Intressanta tolkningar förresten. Jag kom på att jag för några år sen såg en rätt gammal film där dom placerat myten i en afrolatinsk kontext som jag lite kunde relatera till. Den heter Orfeo negro och utspelas i Rio under karnevalen. Har du sett den? Den är tydligen från 1959 men kändes tidlös och inte alls gammal. Tror den kan va sevärd oavsett ens bakgrund.
Batman är en fiktiv karaktär jag kan relatera till för han drabbas av av ett grovt brott redan som barn (föräldrarna rånmördas) och svär att bekämpa kriminaliteten. Jag har ju själv drabbats av grov kriminalitet och lever under hot från fkn gangstas och skulle gärna se Batman göra det ingen annan gör. Tyvärr kom inte Batman när jag under uppväxten behövde honom. :/
Ja, både Sthlms och Göteborgs skärgårdar borde utforskas. Ska mr. Kruger och du till Sthlms skärgård alltså? Eller menade du Göteborgs? 🛥
(Som du ser har jag nog inte blivit bättre på hantera tråden...)
Hej! Hoppas att ni har det bra. Lata dagar med små dagsutflykter. Lite funderingar på hur det kan vara att gå över Kvarken eller Bottenviken vintertid. Finns ju fartyg och det bildas väl släppråkar och så. Inte nödvändigtvis några absoluta hinder.